Targi: SilesiaKOMUNIKACJA 2016

Za nami ósma edycji targów Transportu Publicznego – SileisaKOMUNIKACJA 2016. Podczas pierwszego dnia targów w Sosnowcu mogliśmy zobaczyć tylko, albo aż 12 autobusów. W porównaniu do poprzednich edycji to najmniejsza ilość pojazdów przez producentów. Poniżej zaprezentujemy alfabetycznie producentów, których mogliśmy zobaczyć w tym roku.

AUTO-CUBY – na bogatym stoisku PKM Tychy stanął między innymi zeszłoroczny nabytek przewoźnika, gazowy minibus zbudowany na bazie Mercedesa Sprintera 516 NGT w zabudowie Cuby City Line, który zasilany jest sprężonym gazem CNG. Wyposażony jest w 1,8-litrowy silnik o mocy 115kW/156KM, który sprzężono z automatyczną skrzynią biegów. Na pokładzie znajdziemy dwie rampy dla pasażerów o ograniczonej sprawności ruchowej w pierwszych i drugich drzwiach, a dziesięciu pasażerów znajdzie dla siebie miejsca siedzące w tym pięciu dostępne bezpośrednio z podłogi.
2016-04-26
2016-04-26 (2)
2016-04-26 (1)

GLASPOMOTORS – producent z Płońska pokazał swoją najnowszą propozycję dla przedsiębiorstw komunikacji miejskiej – Glaspo 12G. 12-metrowy pojazd zbudowany na bazie białoruskiego MAZa, w którym znajdziemy m.in. silnik Mercedesa OM936LA o mocy 235kW/319KM spełniający normy emisji spalin EURO6 w zabudowie wieżowej, który współpracuje z automatyczną 6-biegową skrzynią ZF 6AP1400B.

2016-04-26 (3)
2016-04-26 (4)

MAN – na stoisku zaprezentowano znanego już z targów WarsawBUS EXPO międzymiastowego Lion’sa Intercity, któremu towarzyszyły dwa pojazdy również z Tychów – turystyczny MAN Lion’s Coach oraz MAN NG313 Lion’s City G CNG, o których pisaliśmy m.in. tutaj.

2016-04-26 (5)
2016-04-26 (6)
2016-04-26 (8) 2016-04-26 (9)

MERCUS BUS – producent mikrobusów z Grodziska Mazowieckiego, a konkretnie z Urszulina zaprezentował dwa autobusy zbudowane na bazie Mercedesa Sprintera w luksusowej wersji MERCUS 906BB50.

2016-04-26 (10)

LIDER TRADING – dzięki uprzejmości częstochowskiego Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji mogliśmy zobaczyć na stoisku najnowszy nabytek przewoźnika – gazowo-elektrycznego Solbusa SM12HL. Pojazd napędzany jest dwunastolitrowym silnikiem TEDOM. Część elektryczną napędu oparto na rozwiązaniach kanadyjskiej firmy TM4. Ku zdziwieniu wszystkich uczestników targów autobus przyjechał o własnych siłach.


SCANIA – dość ubogie stoisko producenta autobusów ze Słupska, na którym postawiono w głównej mierze na autobusy używane. Scania przedstawiła używanego niskowejściowego Omnilinka ze Sztokholmu oraz turystycznego, trzyosiowego MANa Lion’s Coach L.

2016-04-26 (15)

SOLARIS – dzięki tyskiemu Przedsiębiorstwu Komunikacji Miejskiej można było zobaczyć jeden z „najnowszych” nabytków firmy, jedyny z resztą egzemplarz niskowejściowy producenta spod Bolechowa – Solaris Urbino 18LE CNG.

2016-04-26 (16)

SOR – znany jest z najbogatszych stoisk, nie inaczej było również w tym roku. Czeski producent zaprezentował trzy modele, w tym także autobus elektryczny. Niskowejściowy model BN12, w którym można było znaleźć na stałe umieszczonych 11 siedzeń dostępnych bezpośrednio z podłogi, a nie jak wcześniej – siedzenia rozkładane. Ośmiometrowego elektrobusa – SOR EBN8, który po Czeskiej Republice wykonał już nie małe tournée, a premierowo zaprezentowano go w 2013 roku oraz międzymiastowy model w barwach Arrivy – SOR C10,5.

2016-04-26 (11) 2016-04-26 (14)
2016-04-26 (13) 2016-04-26 (12)

Miejmy nadzieję, że w przyszłym roku na targi przyjedzie większa ilość producentów – jakby nie było są to jedyne targi Transportu Publicznego w południowej Polsce.

2016-04-26 (17) 2016-04-26 (18)

Konrad Bek

Polecane posty