GLASPOMOTORS – producent z Płońska pokazał swoją najnowszą propozycję dla przedsiębiorstw komunikacji miejskiej – Glaspo 12G. 12-metrowy pojazd zbudowany na bazie białoruskiego MAZa, w którym znajdziemy m.in. silnik Mercedesa OM936LA o mocy 235kW/319KM spełniający normy emisji spalin EURO6 w zabudowie wieżowej, który współpracuje z automatyczną 6-biegową skrzynią ZF 6AP1400B.
MAN – na stoisku zaprezentowano znanego już z targów WarsawBUS EXPO międzymiastowego Lion’sa Intercity, któremu towarzyszyły dwa pojazdy również z Tychów – turystyczny MAN Lion’s Coach oraz MAN NG313 Lion’s City G CNG, o których pisaliśmy m.in. tutaj.
MERCUS BUS – producent mikrobusów z Grodziska Mazowieckiego, a konkretnie z Urszulina zaprezentował dwa autobusy zbudowane na bazie Mercedesa Sprintera w luksusowej wersji MERCUS 906BB50.
|
LIDER TRADING – dzięki uprzejmości częstochowskiego Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji mogliśmy zobaczyć na stoisku najnowszy nabytek przewoźnika – gazowo-elektrycznego Solbusa SM12HL. Pojazd napędzany jest dwunastolitrowym silnikiem TEDOM. Część elektryczną napędu oparto na rozwiązaniach kanadyjskiej firmy TM4. Ku zdziwieniu wszystkich uczestników targów autobus przyjechał o własnych siłach.
SCANIA – dość ubogie stoisko producenta autobusów ze Słupska, na którym postawiono w głównej mierze na autobusy używane. Scania przedstawiła używanego niskowejściowego Omnilinka ze Sztokholmu oraz turystycznego, trzyosiowego MANa Lion’s Coach L.
SOLARIS – dzięki tyskiemu Przedsiębiorstwu Komunikacji Miejskiej można było zobaczyć jeden z „najnowszych” nabytków firmy, jedyny z resztą egzemplarz niskowejściowy producenta spod Bolechowa – Solaris Urbino 18LE CNG.
SOR – znany jest z najbogatszych stoisk, nie inaczej było również w tym roku. Czeski producent zaprezentował trzy modele, w tym także autobus elektryczny. Niskowejściowy model BN12, w którym można było znaleźć na stałe umieszczonych 11 siedzeń dostępnych bezpośrednio z podłogi, a nie jak wcześniej – siedzenia rozkładane. Ośmiometrowego elektrobusa – SOR EBN8, który po Czeskiej Republice wykonał już nie małe tournée, a premierowo zaprezentowano go w 2013 roku oraz międzymiastowy model w barwach Arrivy – SOR C10,5.
Miejmy nadzieję, że w przyszłym roku na targi przyjedzie większa ilość producentów – jakby nie było są to jedyne targi Transportu Publicznego w południowej Polsce.
Konrad Bek