Śląskie: UM Województwa Małopolskiego uruchomi połączenia z Suchej Beskidzkiej do Żywca

O 11 mln zł zwiększy się dotacja na przewozy kolejowe z budżetu województwa małopolskiego. Podpisana zostanie 15-letnia umowa z Kolejami Małopolskimi i 3-letnia z Przewozami Regionalnymi. Powrócą całoroczne połączenia z Suchej Beskidzkiej do Żywca, ale zawieszone zostaną pociągi z Krakowa p. Spytkowice do Oświęcimia.

Od 11 grudnia 2016 roku, kiedy zmieni się rozkład jazdy, Koleje Małopolskie będą wozić pasażerów na dwóch nowych trasach: Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej (linia SKA3) z Krakowa do Tarnowa (30 pociągów) i z Tarnowa przez Nowy Sącz do Krynicy (10 pociągów). W sumie Koleje Małopolskie uruchomią o 40 pociągów więcej niż do tej pory. Nie zmienia się liczba pociągów przewoźnika, którego właścicielem jest samorząd województwa małopolskiego, na trasie Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej: linia SKA1 Wieliczka Rynek Kopalnia – Kraków Główny – Kraków Lotnisko (80 pociągów) oraz linia SKA2 Kraków Główny – Miechów/Sędziszów (30 pociągów).

koleje-malopolskie

W nowym rozkładzie jazdy znajdzie się 150 pociągów uruchamianych przez Koleje Małopolskie i 152 Przewozów Regionalnych. Ponadto na trasie Oświęcim-Katowice nadal będzie jeździć 15 pociągów Kolei Śląskich. Na małopolskie tory w rozkładzie 2016/2017 wyjedzie 317 składów – o 31 więcej niż obecnie. Do nowego rozkładu jazdy powróci połączenie Sucha Beskidzka – Żywiec, które będzie obsługiwane przez 4 pociągi w weekendy (w tym jeden w relacji bezpośredniej Kraków-Żywiec). O 3 zostanie zwiększona liczba pociągów obsługująca linię Kraków Główny – Oświęcim przez Krzeszowice, a z 8 do 12 wzrośnie liczba kursów pomiędzy Krakowem a Kielcami przez Miechów. O dwa pociągi więcej pojedzie także na trasie Kielce – Katowice przez Wolbrom, Olkusz i Sławków. Z powodu remontów i spowodowanych tym ciągłych zmian w organizacji ruchu, a tym samym bardzo małego zainteresowania pasażerów zostanie zawieszone w tym roku połączenie Kraków – Oświęcim przez Skawinę i Spytkowice.

– Nakłady na kolej zwiększamy o 13,5 mln złotych – do ponad 114 mln, a pracę eksploatacyjną, która będzie świadczona w Małopolsce przez 3 operatorów, zwiększamy o niemal 15%. To największy w historii wzrost w tym obszarze. Na małopolskie tory wyjedzie aż 31 pociągów więcej, a w ramach Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej uruchomimy linię SKA3 Kraków – Tarnów, na której 30 pociągów będą obsługiwać Koleje Małopolskie. Także na trasie Tarnów-Nowy Sącz – Krynica będą jeździć pociągi wojewódzkiej spółki – zaznaczył marszałek Małopolski Jacek Krupa. Samorząd Województwo Małopolskiego zawrze umowę z Kolejami Małopolskimi na 15 lat, a z małopolskim oddziałem Przewozów Regionalnych na 3 lata.

Polecane posty