Bielsko-Biała: PKP PLK ogłosiło przetarg na rewitalizację odcinka linii nr 139

PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na rewitalizację linii kolejowej nr 139 na odcinku Bielsko Biała Lipnik – Wilkowice Bystra w ramach projektu inwestycyjnego „Prace na linii kolejowej nr 139 na odcinku Czechowice Dziedzice – Bielsko Biała – Zwardoń (granica państwa)”. Przedmiotowe zamówienie obejmuje m.in. wykonanie dokumentacji projektowej, w tym decyzji administracyjnych, opracowanie projektu wykonawczego, dokumentacji powykonawczej.

Leszczyny_2011_06_20-11 Lipnik_2011_04_29-1

Prace rewitalizacyjne będą obejmowały przebudowę nawierzchni kolejowej w torze nr 1 i 2 na odcinku Bielsko Biała Lipnik – Wilkowice Bystra, kompleksową przebudowę nawierzchni przejazdów oraz wymianę rozjazdów. Ponadto wymienione zostaną urządzenia sterowania ruchem kolejowym, w tym napędy zwrotnicowe, urządzenia srk związane z wymianą nawierzchni, urządzenia na przejazdach kat. A (km 56,935; 57,129; 59,025), urządzenia ssp na przejazdach kat. B (km 58,244; 60,307; 61,487; 64,133) oraz urządzenia ssp oraz oświetlenie na przejazdach kat. C (km 62,158; 62,486; 63,688). Przebudowane zostanie również oświetlenie zewnętrzne.

Leszczyny_2012_09_29-3 Leszczyny_2012_03_26-5

Na całym remontowanym odcinku przebudowana zostanie sieć trakcyjna nad torem nr 1 i 2 wraz z przejściami rozjazdowymi, urządzenia elektrycznego ogrzewania rozjazdów oraz obiekty inżynieryjne. Przebudowane zostanie 6 peronów jednokrawędziowych na przystankach Bielsko-Biała Lipnik, Bielsko-Biała Leszczyny, Bielsko-Biała Mikuszowice i jeden peron dwukrawędziowy na stacji Wilkowice-Bystra. Oferty można składać do 30 marca 2017 r.

Wg zamieszczonego harmonogramu podpisanie umowy z Wykonawcą ma nastąpić najpóźniej do 4 maja 2017 r. Na przystankach Bielsko-Biała Lipnik, Bielsko-Biała Leszczyny, Bielsko-Biała Mikuszowice i Wilkowice Bystra od nowa zostaną zbudowane perony przystankowe. Podłoże zostanie wykonane z kostki brukowej, a na nim zamontowane zostaną nowe wiaty i ławki. Na przystankach Bielsko-Biała Lipnik i Bielsko-Biała Leszczyny skrócona zostanie długość peronów do długości 150 m. Na całej długości peronów zostaną wybudowane wygrodzenia. Ponadto na nowe zostaną wymienione słupy oświetleniowe z zastosowaniem lamp LED-owych. Całość prac ma się zakończyć do końca 2018 r., a szacunkowy koszt rewitalizacji wynosie 80 mln zł.

Koncepcja przebudowy cz 1

Koncepcja przebudowy cz 2 

Polecane posty