Bielsko-Biała: Umowa na remont torów podpisana

Atrakcje turystyczne południowego Śląska jeszcze bardziej dostępne dla podróżujących koleją. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na rewitalizację odcinka Bielsko Biała Lipnik – Wilkowice Bystra. To pierwszy odcinek modernizacji trasy z Czechowic-Dziedzic przez Bielsko-Białą do granicy ze Słowacją w Zwardoniu. Podróżni wygodniej wsiądą do pociągów, skrócą się podróże i usprawni się przewóz towarów na Śląsku.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. jeszcze w tym roku rozpoczną prace na odcinku  Bielsko Biała Lipnik – Wilkowice Bystra. Podpisana 6 czerwca 2017 r. umowa o wartości 66 mln zł netto na rewitalizację linii przyniesie wymierne korzyści dla regionu. Prace wpłyną na poprawę jakości podróży koleją, a pociąg stanie się konkurencyjnym środkiem transportu.

Podróżni pojadą z nowych peronów

Pasażerowie skorzystają z przebudowanych peronów na stacjach: Bielsko Biała Leszczyny i Wilkowice Bystra oraz na przystankach osobowych: Bielsko Biała Lipnik i Bielsko Biała Mikuszowice. Perony będą podwyższone do 76 cm, co ułatwi wsiadanie do pociągu.  Wyposażone zostaną w elementy małej architektury – wiaty, ławki, gabloty informacyjne. Większy komfort i bezpieczeństwo podróżnym zapewni nowe oświetlenie peronów i dróg dojścia oraz czytelne oznakowanie stacji i przystanków osobowych.

Bezpieczniej na trasie

Na odcinku Bielsko Biała Lipnik – Wilkowice Bystra PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przebudują 11 przejazdów kolejowo-drogowych. Sprawniejszy przejazd przez tory zapewni wymiana nawierzchni drogowej, a poziom bezpieczeństwa zwiększą nowe urządzenia samoczynnej sygnalizacji. Przejazdy będą lepiej oświetlone oraz wyposażone w monitoring. Bezpieczeństwo na linii poprawią także nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym.

Leszczyny_2012_09_29-3 Lipnik_2011_04_29-1

Leszczyny_2012_03_26-5 Leszczyny_2011_06_20-11

Pociągi pojadą szybciej

Realizacja projektu nawet dwukrotnie zwiększy prędkość pociągów. Składy pojadą do 120 km/h, w miejscach gdzie obecnie jest 50 – 70 km/h. Pozytywne zmiany zapewni wymiana 16 km torów oraz 16 rozjazdów, które zostaną wyposażone w urządzenia elektrycznego ogrzewania. Kompleksowo zostanie przebudowana sieć trakcyjna. Prace przewidują także naprawę 29 obiektów inżynieryjnych. To m.in. wiadukty, mosty, przepusty i przejścia pod torami.

Realizacja robót na odcinku Bielsko Biała Lipnik – Wilkowice Bystra zaplanowana jest w latach 2017-2018. Prace wykona konsorcjum w składzie Intop Warszawa Sp. z o.o. i Przedsiębiorstwo Remontowo Budowlane „TOR” Sp. z o.o.

Inwestycja realizowana jest ze środków budżetowych w ramach projektu „Prace na linii kolejowej nr 139 na odcinku Czechowice Dziedzice – Bielsko Biała – Zwardoń (granica państwa)”, którego szacunkowa wartość wynosi 200 mln zł. Zakończenie wszystkich prac na całej trasie zaplanowano do 2023 r.

Polecane posty