Pszczyna: Prawie 36 mln zł dofinansowania na budowę Centrum Przesiadkowego i trasy rowerowe

Zarząd Województwa Śląskiego ogłosił listę projektów, które otrzymają dofinansowanie na realizację zadań mających stworzyć warunki dla niskoemisyjnego transportu miejskiego oraz wymianę oświetlenia na mniej energochłonne. Największe dofinansowanie, bo aż 35,7 mln zł otrzymał wniosek powiatu pszczyńskiego pn. „Budowa zintegrowanego centrum przesiadkowego w Pszczynie wraz z niezbędną infrastrukturą towarzyszącą.”

Centrum przesiadkowe wizualizacja

Wizualizacja widoku na centrum przesiadkowe i plac przed dworcem kolejowym

Od wielu miesięcy pszczyńskie starostwo przygotowuje się do realizacji jednej z największych inwestycji w historii powiatu ostatnich lat. Zadanie polegające na budowie zintegrowanego centrum przesiadkowego w Pszczynie oraz niezbędnej infrastruktury towarzyszącej przewiduje budowę obiektu przy ul. Sokoła w Pszczynie, które stanowić będzie miejsce obsługi podróżnych. Mieszkańcy powiatu oraz turyści będą mogli przesiadać się pomiędzy różnymi środkami komunikacji – samochodami, rowerami, autobusami czy pociągami.

– Wartość całego projektu wynosi ponad 43 mln zł, ale aż 35,7 mln udało nam się pozyskać ze środków unijnych. To rekordowa inwestycja, która z pewnością przyczyni się do poprawy stanu środowiska naturalnego i ograniczy zanieczyszczenie powietrza z sektora transportowego, uatrakcyjni transport publiczny w naszym regionie, ale przede wszystkim znacznie podniesie komfort podróżowania mieszkańców powiatu pszczyńskiego oraz turystów – podkreśla starosta pszczyński, Paweł Sadza.

ul. sokoła

Okolica ul. Sokoła w Pszczynie zmieni się nie do poznania 

Zgodnie z założeniem projektowym, pomiędzy dworcem kolejowym a budynkiem Centrum Przesiadkowego znajdować się będzie plac z wyeksponowanym fragmentem schronu, który stanowić będzie punkt orientacyjny w przestrzeni. Wzdłuż północnej części ulicy Sokoła planowane jest umiejscowienie wiaty przystankowej dla busów i autobusów. Wiata oraz centrum przesiadkowe wyposażone będą w zintegrowany system paneli fotowoltaicznych zasilających budynek, elektroniczne rozkłady jazdy oraz tablice informacyjne.

Planowane jest także umieszczenie pod wiatą punktów informacyjnych „infobox” dla podróżnych. W sąsiedztwie głównego placu zaprojektowano również parkingi dla samochodów osobowych – łącznie aż 192 miejsca, w tym 8 miejsc dla osób niepełnosprawnych. Przy centrum znajdziemy jeszcze m.in. 180 miejsc postojowych dla rowerów oraz postój dla taksówek.

Ponadto, utworzony zostanie system tras rowerowych o łącznej długości ponad 20km oraz dwa mniejsze centra przesiadkowe w Wiśle Wielkiej oraz w Piasku. To zadanie realizowane będzie w formule „zaprojektuj i wybuduj” przez partnera projektu, gminę Pszczyna.

Budowa centrum przesiadkowego powinna zakończyć się do końca 2019 r., z kolei prace związane z budową tras rowerowych muszą zakończyć się do 30 listopada 2020 r.

Centrum przesiadkowe projekt

źródło: www.powiat.pszczyna.pl

Polecane posty