Po prawie 10 latach w Cieszynie powraca linia nr 2


31 grudnia 2002 roku gdy likwidowano linię nr 2 w Cieszynie, nikt nie zastanawiał się jaki los będzie czkać mieszkańców korzystających z tej linii. Linię tą obsługiwał wówczas jeszcze Miejski Zakład Komunikacji w Cieszynie, gdyż od stycznia 2003 roku komunikację publiczną zbiorową na terenie Cieszyna prowadzi i utrzymuje spółka budżetowa ZGK Sp. z o.o. należąca pod Urząd Miasta Cieszyn, w której skład wchodzi Dział Transportu Publicznego.
Po upływie lat, dokładniej po prawie 10 latach, na wniosek mieszkańców dzielnicy “Mała Łąka” w Cieszynie powróci dawna miejska linia oznaczona jako “linia nr 2″. Do ZGK przez lata wpływały prośby od mieszkańców, aby przywrócić dawną “dwójkę” lub przedłużyć trasę linii nr 30 czy 32. Po dokładnej analizie komisji d.s. układania rozkładów jazdy, ZGK zdecydował przywrócenie linii nr 2 troszkę inną (według mieszkańców i pasażerów lepszą) trasą przejazdu niż w tedy. Gdy powstawała koncepcja powrotu “dwójki”, w Cieszynie powstał nowy łącznik wzdłuż ul. Łącznej łączącej się z ul. Frysztacką na rondzie (inwestycję budowy nowego łącznika, która pochłonęła aż 6 mln zł, zakończono w grudniu 2011 roku). Wzdłuż nowego łącznika powstała całkiem nowa nawierzchnia, chodniki, parkingi, zatoki autobusowe z wiatami przystankowymi, ciąg pieszo-rowerowy oraz nowoczesny (jedyny takiego typu – kategorii “A” – w woj. śląskim) przejazd kolejowy.
Niegdyś dawna linia nr 2 przystanek końcowy i początkowy miała na odcinku drogi wjazdowej do firm Parku Przemysłowego “Mała Łąka”. Obecna koncepcja trasy tej linii jest nieco inna, ale zgodnie z opiniami mieszkańców i pasażerów lepsza, gdyż autobus po raz pierwszy pojedzie przez “Małą Łąkę” m. in. ul. Frysztacką czy ul. Hajduka. Autobus odjedzie z przystanku początkowego z pod sądu jakim jest przystanek “Garncarska”, następnie pojedzie ul. Hajduka (plac dworcowy), ul. Kolejową, ul. Liburnia, ul. Frysztacką (obok Zespołu Szkół Technicznych), na rondzie w lewo wjedzie w ul. Łączną obsługując dzielnicę “Mała Łąka”, kolejno ul. Rzeźniczą (obok Hali Widowiskowo-Sportowej tzw. lodowiska i Zakładów Mięsnych), ul. Mostową i ul. Dojazdową dojeżdżając do skrzyżowania z ul. Zamkową.
Dalsza trasa jest w koncepcji. Albo autobus pojedzie ul. Michejdy lub ul. Liburnia i ul. Hajduka do przystanku końcowego do ul. Kochanowskiego. Trasa przez ul. Liburnia i Hajduka jest lepsza, gdyż pasażerowie dojadą m. in. do zakładu pracy “Olza Kraft Polska” Sp. z o.o. czy sklepów “Castorama” i “Kaufland” znajdujących się przy ul. Liburnia oraz do placu dworcowego ZGK/BUS przy ul. Hajduka i dworców PKP/PKS. Zarząd ZGK postanawia uruchomić 6 kursów.
Zapotrzebowanie na tą linię jest, ze względu na lokalizację na terenie dzielnicy “Mała Łąką”, Szkoły Organizacji i Zarządzania oraz firm znajdujących się w Parku Przemysłowym “Mała Łąka” ale przede wszystkim dzielnicy mieszkaniowej “Mała Łąka”. Wszystko zależy od naszych możliwości finansowych, nie chcemy tworzyć kursów nierentownych – mówi Mariusz Klajsek, kierownik działu Transportu Publicznego ZGK w Cieszynie.
Termin przywrócenia “dwójki” nie jest jeszcze znany, nie znamy również informacji czy linia będzie kursować tylko w dni robocze czy może również w soboty, niedziele i święta. Znając napełnienia pasażerskie autobusów w Cieszynie, linię nr 2 zapewne obsłużą autobusy mniejszych gabarytów (nie większe niż 10 metrowe) marki Jelcz M101I (6 szt. #162-#167), Solaris Urbino 10 (1 szt. #172) czy minibusy Autosany H7-20.07MB “Solina” (2 szt. #170 i #171). Przejazd całą trasą zajmie nie więcej niż ok 25 minut.

Polecane posty