Łączna już gotowa. Mieszkańcy oczekują na pierwszy autobus po 10 latach


W grudniu ubiegłego roku zakończono budowę łącznika w Cieszynie, który połączył nowo wybudowane rondo na ul. Frysztackiej z ul. Łączną. W styczniu 2012 r. ulica została oddana do użytku. Dotychczas ul. Łączna, leżąca w przemysłowo-mieszkaniowej dzielnicy Cieszyna – Mała Łąka, nie miała bowiem bezpośredniego połączenia drogowego z ul. Frysztacką.
Dzięki tej inwestycji, zarząd cieszyńskiego ZGK powrócił do pomysłu uruchomienia dawnej linii nr 2, która została zlikwidowana 31 grudnia 2002 roku przez ówczesne MZK Cieszyn ze względów ekonomicznych, niezrozumiałych dla mieszkańców dzielnicy obsługiwanej przez autobus tej linii. Po niespełna 10 latach ZGK zgodził się przywrócić w 2012 roku tą linię, po wielokrotnych postulatach i wnioskach mieszkańców. Na nowej ul. Łącznej położono całkiem nową nawierzchnię, wybudowano brakujący odcinek (wiadukt nad “Bobrówką”) pomiędzy rondem na ul. Frysztackiej a blokiem mieszkalnym przy ul. Łącznej. Wykonano miejsca postojowe, chodniki, ścieżkę rowerową oraz dwie zatoczki autobusowe z nowymi wiatami przystankowymi. Potrzebowaliśmy co najmniej 10 lat, aby autobus po latach przywrócono w naszej dzielnicy – mówią mieszkańcy i tłumaczą, że autobus im się bardzo przyda, gdyż nie mają jak się dostać do centrum miasta komunikacją zbiorową –  w tej dzielnicy znajduje się park przemysłowy “Mała Łąka”, Zakład Mięsny “Bielesz”, blok i domy mieszkalne oraz Szkoła Organizacji i Zarządzania. Zaś po drugiej strony dzielnicy położone są Drukarnia, Elektrociepłownia, Wielofunkcyjna Hala Widowiskowo-Sportowa (dawne stare odkryte lodowisko i letni skatepark). Najbliżej położone trzy przystanki komunikacji ZGK są zlokalizowane daleko od dzielnicy “Mała Łąka” – przystanek “Michejdy” leżący ok 2,1 km od tej dzielnicy, przystanek “Liburnia/Małe Rondo” położony w odległości ok 1,5 km oraz przystanek “Karolinka” w odległości ok 2 km.

Nowa koncepcja trasy przejazdu dwójki jest inna niż kiedyś, gdy autobus tej linii kończył i rozpoczynał bieg przed bramą wjazdową do firm parku przemysłowego “Mała Łąka”. Obecna koncepcja oparta jest na nowym układzie drogowym miasta, co usprawni komunikację dzielnicy z centrum Cieszyna. Autobus pojedzie od przystanku “Garncarska” przez ul. Hajduka, ul. Kolejową, ul. Liburnia, ul. Frysztacką, następnie w lewo na rondzie, ul. Łączną, ul. Rzeźniczą i ul. Dojazdową. Dalsza trasa jest w opracowaniu specjalnej komisji ds. układania rozkładów jazdy. Są dwie możliwości – albo autobus pojedzie ul. Liburnia i ul. Hajduka do przystanku końcowego “Kochanowskiego” lub ul. Michejdy. Mieszkańcy i pasażerowie twierdzą, że ta pierwsza koncepcja jest lepsza, gdyż dojadą m. in. do zakładu pracy “Kraft Olza”, sklepów “Castorama”, “Kaufland” i “Media Expert”, targowisk miejskich czy dworców PKS, PKP i BUS. Gdy zostanie przedstawiony końcowy projekt całej trasy cieszyńskiej dwójki, to autobus połączy dzielnicę z centrum miasta i bezpośrednio z trzema szkołami – Zespołem Szkół Technicznych (ul. Frysztacka), Szkołą Organizacji i Zarządzania (ul. Mała Łąka) oraz Zespołem Szkół Ekonomiczno-Gastronomicznych (pl. Londzina). Władze spółki ZGK na razie nie podają dokładnego terminu, kiedy zostanie przywrócona dawna cieszyńska dwójka. Mieszkańcy i pasażerowie z niecierpliwością czekają na autobus, który po prawie 10 latach znów zawita do ich dzielnicy.

Polecane posty