Na początku lat 90. producenci taboru autobusowego stanęli przed wielkim wyzwaniem – w jaki sposób przebudować autobusy wysokopodłogowe, aby obniżyć poziom podłogi celem ułatwienia pasażerom wsiadania i wysiadania z pojazdów. W tamtych czasach infrastruktura przystankowa była bardzo uboga, część przystanków pozbawiona była krawężników i wybrukowanych peronów a obsługę pasażerską prowadzono bezpośrednio z poziomu jezdni lub poboczy. Część producentów pośpiesznie wprowadzała na rynek zmodyfikowane konstrukcje, które powstawały poprzez przebudowanie pierwszego członu pojazdu – oferując pasażerom możliwość dostępu do pojazdu z poziomu niskiej podłogi, przynajmniej w pierwszych i drugich drzwiach a pozostawiając wysoką podłogę wyłącznie w tylnej części autobusu. Pierwsze niskopodłogowe autobusy zostały dostarczone do Bielska-Białej w 1995 r. przez węgierskiego Ikarusa. Czytaj więcej »>
Polecane posty
-
Bielsko-Biała: BZPG zamawia mini autobusy
Beskidzki Związek Powiatowo-Gminny ogłosił przetarg na dostawę dwóch sztuk fabrycznie nowych, autobusów klasy MINI, zasilanych olejem... -
Żywiec: Kolejne używane Scanie w MZK
W kwietniu 2024 r. na żywieckie ulice wyjechały kolejne dwie używane Scanie CLE K 280C B4x2LI.... -
Cieszyn: Wyjechały cztery elektryki od Solarisa
W maju ub. roku podpisane zostały umowy na dostawę 4 szt. autobusów elektrycznych od Solarisa. W...