Sancity 10 na testach w Bielsku

Po przeprowadzonych testach Hybrydowego Volvo (o których pisaliśmy tutaj) przyszła kolej na 10-metrowego Autosana Sancity 10LF.Autobus swoją oficjalną premierę odnotował podczas targów Transexpo 2011 w Kielcach. Jest to czwart model z rodziny miejskich Autosanów M1xLx.

Nadwozie autobusu oparte zostało na kratownicowej ramie przestrzennej, wykonane z rur o przekroju kwadratowym i prostokątnym łączonych ze sobą za pomocą spawania. Cały szkielet nadwozia budowany jest ze stali o podwyższonej odporności na korozję. Boczne poszycie zewnętrzne wykonano z blachy aluminiowej i laminatu poliestrowo-szklanego (ściany czołowa i tylna oraz dach), które mocowane są do kratownicowego szkieletu nadwozia za pomocą metody klejenia. Pojazd przystosowany został do przewozu 80-95 pasażerów, z czego 17-24 na miejscach siedzących. Do wykończenia ścian bocznych wnętrza oraz sufitu zastosowano płyty laminowane, natomiast podłogę pokryto wykładziną antypoślizgową. Oddzielone od przestrzeni pasażerskiej półpełną kabiną, stanowisko kierowcy wyposażone jest w regulowany w dwóch płaszczyznach razem z kierownicą pulpit francuskiej firmy ACTIA. Alternatywnie może być zastosowany pulpit Siemens VDO FAP. Do tej pory na ich zakup zdecydował się tylko Rzeszów.

Do napędu pojazdu zastosowano spełniający normę czystości spalin EEV, 6-cylindrowy, rzędowy, silnik wysokoprężny Iveco NEF N60ENT o pojemności skokowej 5,9 dm3, mocy maksymalnej 194 kW (264 KM) osiąganej przy 2500 obr./min. oraz maksymalnym momencie obrotowym 1000 Nm przy 1250 obr./min. Jednostka napędowa zblokowana została z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów Allison T280R. W układzie jezdnym zastosowano niezależną oś przednią ZF RL75EC oraz tylny most portalowy ZF AV 132/80. Zawieszenie pojazdu sterowane jest przez elektroniczny system ECAS, pozwalający na regulowanie wysokości prześwitu podwozia oraz wykonanie przyklęku prawej strony nadwozia. Instalacja elektryczna pojazdu bazuje na magistrali CAN. Jako wyposażenie dodatkowe może zostać zamontowany m.in. automatyczny system gaśniczy w komorze silnika, system zliczania pasażerów, klimatyzacja przestrzeni pasażerskiej lub stanowiska kierowcy, poręcze malowane proszkowo oraz system monitoringu.

Polecane posty