Transexpo 2018: SOR, Iveco oraz Scania

Podczas targów TRANSEXPO w Kielcach został zaprezentowany po raz pierwszy w Polsce nowy model 12-metrowego, miejskiego autobusu SOR NS diesel.
Powstał na bazie konstrukcji elektrycznego SOR NS electric i jest pierwszym z pojazdów firmy SOR z osiami 22,5 cala i typowo miejskim układem drzwi 2-2-2. Nowoczesny design i wysoki standard wnętrza (duża ilość miejsc dostępnych bezpośrednio z podłogi) pozwolą linii SOR NS konkurować z najlepszymi producentami miejskich pojazdów. Prezentowany model został zamówiony przez firmę Dopravní podnik města Hradce Králové, która łącznie zamówiła aż 20 szt. niskopodłogowych autobusów elektrycznych klasy MAXI

W układzie napędowym prezentowanego pojazdy Crossway 12LE CNG zastosowano produkowany przez FPT Industrial silnik Cursor 9 CNG, który z pojemności skokowej 8,7 l uzyskuje moc 360 KM (265 kW) przy 2200 obr./min. i dysponuje maksymalnym momentem obrotowym o wartości 1640 Nm przy 1100 obr./min. Silnik spełnia wymagania normy Euro 6 przy zastosowaniu jedynie trójdrożnego katalizatora spalin. Iveco Crossway 14,5 LE posiada ułożony poziomo silnik diesla o mocy 360KM, spełniającym już standardowo normy spalin EURO 6.
Scania Polska zaprezentowała trzy autobusy: Citywide 12LF CNG, Irizar i6S oraz używany Scania Touring.
Duże zainteresowanie budził prezentowany model Citywide 12LF CNG – przedstawiciel kontraktu Warszawskiego na 29 autobusów Citywide 12LF CNG dla firmy Michalczewski, które planowo mają wyjechać na stołeczne ulice 27 października. 

Polecane posty