Żywiec: MIDI Solarisy w MZK

Miejski Zakład Komunikacyjny w Żywcu Sp. z o.o. rozstrzygnął przetarg na na trzyletni leasing 3 nowych autobusów klasy MIDI. W przetargu wpłynęły dwie oferty. Wybrano ofertę firm Solarisa i PKO Leasing, co oznacza powrót zielonych jamników do Żywca w postaci Nowego Urbino 10,5.

Przypomnijmy, żywiecki MZK ogłosił przetarg na dostawę w formie leasingu operacyjnego z opcją wykupu trzech nowych autobusów miejskich tej samej marki o długości od 10,4 do 11 metrów. Nowe autobusy o układzie drzwi 2-2-2 mają pomieścić min. 84 pasażerów, z czego 21 na miejscach siedzących. MZK preferowało autobusy o pojemności silnika od 6,5 dm3 do 11 dm3 i minimalnej mocy 200kW – oczywiście w normie emisji spalin Euro 6, z automatyczną minimum 6 biegową skrzynią ze zintegrowanym retarderem i systemem diagnostycznym z oprogramowaniem dostosowanym do górskiej topografii.

Ponadto pojazdy będą wyposażone w system gaszenia pożaru zamontowany w komorze silnika oraz w system informacji pasażerskiej składający się z elektronicznych tablic kierunkowych, monitora LCD o przekątnej min 23″, na którym będą prezentowane informacje o trasie przejazdu, a także komputera pokładowego. Autobusy będą wyposażone także w kamery – 5 sztuk wewnętrznych (4 szt. przedział pasażerski, 1 szt. obserwująca drogę przed pojazdem) oraz 1 szt. zewnętrzna (na prawej ścianie nadwozia).

Żywiecki przewoźnik założył, że leasing trzech autobusów klasy MIDI będzie kosztował 3 750 000 PLN brutto (koszt jednostkowy 1 016 269,16 PLN netto). Pierwszą ofertę przedstawiła spółka mLeasing z Warszawy na kwotę 3 690 826,81 PLN brutto (koszt leasingu jednego autobusu 1 000 224,07 PLN netto). Tańszą ofertę przedstawiło konsorcjum Solarisa i PKO Leasing na kwotę 3 350 797,75 PLN brutto (koszt leasingu 908 075,27 PLN netto).

Polecane posty