Wisła: Zastępcza komunikacja autobusowa

Od połowy marca ruszają prace rewitalizacyjne na linii kolejowej do Wisły. Zamieszczamy informację o planowanej organizacji komunikacji zastępczej.

Podczas pierwszego etapu inwestycji tj. od połowy marca b.r., prace prowadzone będą na odcinku od posterunku odgałęźnego Bronów (koło Chybia) do Goleszowa. Oznacza to całkowity brak wjazdu na linię wiślańską. Warto wiedzieć że równolegle ma rozpocząć się także przebudowa węzła Czechowice Dziedzice. Prace będą prowadzone w rejonie posterunku odgałęźnego Ochodza, przystanku Zabrzeg i stacji towarowej Zabrzeg Czarnolesie. Pociągi do Cieszyna będą wówczas kursować po jednym torze, a od połowy maja b.r. wyłącznie przez stację towarową Zabrzeg Czarnolesie.

Komunikację zastępczą do Wisły będą zapewniać dwie linie autobusowe:

LINIA CZERWONA
Bielsko Biała – Skoczów – Ustroń – Ustroń Zdrój – Wisła Uzdrowisko – Wisła Głębce.
Każdy autobus będzie skomunikowany w Bielsku Białej z pociągiem z Katowic (i analogicznie w drugą stronę). Na odcinku Bielsko Biała – Ustroń autobusy będą kursować drogą ekspresową S52 i „wiślanką” zajeżdżając tylko do Skoczowa. Od Ustronia do Wisły Głębciec autobusy będą zatrzymywać się przy wszystkich przystankach kolejowych.

LINIA ZIELONA
Czechowice Dziedzice – Zabrzeg – Chybie Mnich – Pierściec – Skoczów – Goleszów – Ustroń.
Linia obsługiwać będzie wszystkie przystanki kolejowe na swojej trasie. Obsługa tej trasy wymaga przejazdu po lokalnych wąskich drogach, gdzie zmieści się tylko mikrobus. Wszystkie kursy mają zapewnione skomunikowanie z pociągiem z/do Katowic. Pomyśleliśmy też o pasażerach dojeżdżających z Pierśca, Zaborza i Mnicha do Wisły, dlatego będą zapewnione przesiadki w Ustroniu (lub w Skoczowie) na linię czerwoną. Żeby móc dopasować jadącą linię zieloną do linii czerwonej, wybrane kursy linii zielonej zaczynać będą w Chybiu po skomunikowaniu z pociągiem Katowice – Cieszyn.

Źródło: PKP Bielsko-Biała

Polecane posty