Transexpo 2016 – cz. 5: Autosan, Scania, SOR

Autosan wystawił na targach w Kielcach nowy model SanCity 12LF napędzany CNG. Była to premiera sanockiego autobusu napędzanego gazem ziemnym. Jest to pierwszy krok firmy z Sanoka w kierunku produkcji autobusów na paliwa alternatywne. Autobus napędzany jest silnikiem Cumminsa ISLG320E6 o pojemności 8,9 litra zblokowany z automatyczną skrzynią biegów Voith Diwa 6. Gaz jest magazynowany w czterech kompozytowych zbiornika o pojemności 253 m3. Trzydrzwiowy pojazd pojazd zabiera na pokład 108 pasażerów, w tym 33 na fotelach Ster MX. Z poziomu niskiej podłogi jest dostępnych 13 siedzeń.

autosan_2016_10_11_-2

Autosan zaprezentował również Autosana AL9 Eurolider.

autosan_2016_10_11_-6

Na stoisku Scanii można było zobaczyć dwa pojazdy. Pierwszy z nich to znana z ulic Jastrzębia Scania CN280UB 4×2 EB. Scania z Warbusa napędzana jest silnikiem Cumminsa o mocy 206kW/280KM i pojemności 6692cm3, który współpracuje z 6-biegową automatyczną skrzynią ZF 6AP 1002 B. Na pokład zabieraja 104 pasażerów, z czego 28 podróżnych na miejscach siedzących. 10 z nich dostępnych jest bezpośrednio z podłogi.

scania_2016_10_11_-1

Producent zaprezentował również turystyczną Scanię TK 400 EB4x2NI Touring HD. Autokar ten powstaje we współpracy z chińskim producentem nadwozi autobusowych, Higer. Pierwszy raz w historii branży autobusowej, pojazdy produkowane w Chinach trafią na rynki całego świata. Współpraca firm Scania i Higer to przedsięwzięcie czysto komercyjne, w którym Higer pełni rolę doświadczonej firmy zabudowującej, zaś Scania dostarcza podwozia i wiedzę dotyczącą wymagań międzynarodowych klientów. Zespół stylistów Scania, wspólnie z Higer, zaprojektował autobus turystyczny o charakterystycznych dla Scania cechach.

scania_2016_10_11_-5

Czeski SOR na swoim stoisku zaprezentował trzy pojazdy. Największe zainteresowanie budził elektrobus SOR EBN11,1. Prezentowany egzemplarz może pomieścić 93 pasażerów, w tym 26 na miejscach siedzących. Z poziomu niskiej podłogi dostępnych jest niestety tylko 5 siedzeń. Elektrobus wyposażono w silnik asynchroniczny TAM 1020 oraz w pakiet baterii litowo-jonowych o pojemności 172 kWh, dzięki którym możliwe jest pokonanie dystansu ok. 120 – 150 km na jednym ładowaniu.

sor_2016_10_11_-4

Sporym zainteresowaniem cieszył się również SOR NB12, który niebawem w barwach „Kłosok” Żory będzie woził mieszkańców Wodzisławia. Autobus wyposażono go w silnik Iveco F4AFE612F zblokowany ze skrzynią  ZF 6 AP 1200 B EcoLife.

sor_2016_10_11_-7

Na stoisku można było zobaczyć również międzymiastowy SOR LH10,5.

sor_2016_10_11_-6

Zobacz wszystkie zdjęcia ze stoisk Autosana, Scanii i SOR-a.

Polecane posty