Transexpo 2016 – cz. 3: Volvo

Volvo na kieleckich targach pokazało dwa autobusy – elektryczną hybrydę 7900 oraz autokar Volvo 9700.

Autobus Volvo 7900 Electric Hybrid zmniejsza zużycie paliwa średnio o 75%. Reszta potrzebnej energii pochodzi z jej odzysku i ładowania na przystankach końcowych. Łączna oszczędność energii wynosi aż 60%! Podczas jazdy w trybie elektrycznym Volvo 7900 Electric Hybrid nie emituje żadnych spalin. Dzięki temu można go wykorzystywać w obszarach o szczególnych wymaganiach, a nawet budować przystanki wewnętrzne. Nie wspominając o długoterminowym wpływie na zdrowie. Znaczenie ograniczania hałasu w planach rozwoju miast jest coraz większe i jest źródłem znacznych kosztów dla społeczeństwa. Hybryda elektryczna przejeżdża w trybie elektrycznym średnio 70% trasy. Różnicę można usłyszeć.

Pojazd posiada nadwozie o długości 12, szerokości 2,55 m oraz wysokości 3,28 m. Na jego pokładzie miejsce znajdzie 95 pasażerów, w tym 32 na fotelach typu Ster 6MV. Osiem siedzeń jest dostępnych z niskiej podłogi. W hybrydowym Volvo drugie i trzecie drzwi są odskokowo-przesuwne. Autobus wyposażono w silnik elektryczny Volvo I-SAM i wysokoprężny typu D5K , zblokowane ze skrzynią biegów Volvo I-Shift. Elektryczny hybrydowy układ napędowy Volvo jest rozwinięciem sprawdzonego układu napędowego stosowanego w autobusach Volvo 7900 Hybrid. Różnica sprowadza się do silnika elektrycznego o większej mocy, pojemniejszych akumulatorów i stacji ładowania. Złącze ładowania znajduje się na dachu autobusu. Wszystkie ruchome części znajdują się na słupie, aby zminimalizować dodatkowe zapotrzebowanie na obsługę pojazdu. Ładowanie trwa na ogół 6 minut i odbywa się na końcowym przystanku.

volvo_2016_10_11_2

Cicha i płynna jazda w trybie elektrycznym sprawia, że prowadzenie autobusu jest bezpieczne i wygodne. W pełni regulowana kierownica, tablica rozdzielcza i fotel pozwalają kierowcy znaleźć najdogodniejszą pozycję. Konstrukcja nadwozia i dach są wykonane z aluminium, które można w 90% ponownie odzyskać. W efekcie masa pojazdu jest mniejsza, a zużycie paliwa i emisje spalin niższe. Elektrycznie otwierane drzwi nie tylko działają szybciej i niezawodniej, ale także pozwalają obniżyć zużycie paliwa nawet o 2%. Volvo 7900 Electric Hybrid oferuje niezwykłą elastyczność. Szybkie ładowanie na stacjach końcowych pozwala utrzymywać skuteczność i kursować zgodnie z rozkładem. Co więcej, na wybranych obszarach pojazd może być autobusem elektrycznym, ale zawsze może działać jako hybrydowy. Targowy egzemplarz już niedługo targowy egzemplarz trafi do szwedzkiego Keolisu.

Na stoisku można było zobaczyć również Volvo 9700.

volvo_2016_10_11_8

Więcej zdjęć ze stoiska Volvo dostępnych jest tutaj.

 

 

Polecane posty