SilesiaKOMUNIKACJA 2013 – pozostałe marki – cz. 5

Wróćmy jeszcze na chwilę na odbywające się końcem kwietnia targi komunikacyjne SilesiaKOMUNIKACJA 2013 w Sosnowcu. Będzie to nasze ostatnie spotkanie z targowymi wystawcami.

Oprócz opisywanego wcześniej modelu Sancity 10LF Autosan zaprezentował również nowość – Eurolidera 9 Eco, który od swojego poprzednika Lidera 9 różni się przednią ścianą i pulpitem kierowcy. Standardowo jest wyposażony w silnik IVECO NEF N60ENT o mocy 194 kW/264 KM spełniający normę EURO5/EEV współpracujący z mechaniczną skrzynią biegów ZF 6S 1010BO. Niewątpliwym atutem Eurolidera 9 jest stosunkowo niewielkie zużycie paliwa, które rysuje się na poziomie 20 l / 100 km. W pojeździe prezentowanym na targach zamontowany został EcoManager pozwalający na redukcję zużycia paliwa o dodatkowe 12%.

– MAZ zaprezentował w Sosnowcu dwa modele. 18,75 – metrowy, w pełni niskopodłogowy model 215.069 (dokładnie ten sam co rok temu) z silnikiem Mercedes-Benz OM 926LA o mocy 326 KM. Mieści 175 pasażerów. Charakterystycznym elementem w budowie pojazdu jest wieżowy silnik umieszczony naprzeciwko drugich drzwi.
Towarzyszył mu MAZ 206.085 o długości 8,8 metra z silnikiem Mercedes-Benz OM904 współpracujący z automatyczną skrzynią biegów Allison. Mieści 82 pasażerów.

 

VDL pokazał dokładnie jak przed rokiem dwa używane pojazdy: VDL Citea 120-250 z 2010 roku oraz Ambassador 200. Natomiast przed wejściem do hali prezentowała się 14-metrowa Futura FHD2 139 w barwach firmy Daltrans z Bąkowa.

 

Na tegorocznej edycji targów można było zobaczyć również Setrę S416 GT-HD w barwach firmy Feniks V (niebawem tak będzie brzmiała nazwa obecnego PKS Gliwice) oraz międzymiastowy Irisbus Crossway 12 z układem napędowym LNG. Poza autobusami w hali Expo PKM Sosnowiec dumnie prezentował najnowszy nabytek – holownik MAN TGS41.440 zabudowany przez firmę Tevor ze Skarżyska-Kamiennej.

Podczas targów swój debiut miał nowatorski system dynamicznej informacji pasażerskiej – kiedy przyjedzie.pl. Serwis wykorzystuje telefonię komórkową do lokalizowania środków komunikacji miejskiej, z których  informacje trafiają na serwer, który następnie prognozuje czas odjazdu z kolejnych przystanków. Aktualnie program pilotażowy jest testowany w PKM Jaworzno.

 

Polecane posty