Mercedes-Benz zaprezentował następcę modelu Conecto znanego m.in. z bielskich ulic. Niskopodłogowy autobus miejski Conecto Mercedes-Benz zyskał w ciągu niecałych dziesięciu lat liczne grono przyjaciół, przede wszystkim w Europie Środkowo-Wschodniej i Wschodniej oraz w Turcji i Azji Centralnej. Łączy on ultranowoczesną i komfortową technikę niskopodłogową z najwyższą ekonomicznością i jakością oraz serwisem Mercedes-Benz. Teraz Conecto doczekał się następcy. Nadal oferuje on znane zalety Conecto, uzupełnione jednak o najnowocześniejszą technikę.
Conecto: najwyższa ekonomiczność i najnowocześniejsza technika
Nowy Conecto łączy bezkompromisowe dążenie do niskich całkowitych kosztów użytkowania (TCO) oraz minimalną emisję zgodną z normą Euro VI. Spotykają się tu najnowocześniejsza technika układu napędowego i jezdnego z najwyższym bezpieczeństwem i wysokim komfortem dla pasażerów oraz przyjazną obsługą dla kierowcy. Tym samym nowy Conecto wyrasta na nowoczesną i oszczędną gwiazdę wśród niskopodłogowych autobusów miejskich.
Najnowocześniejsze silniki wysokoprężne i po raz pierwszy napęd na gaz ziemny
Wyjątkowa kombinacja najnowocześniejszych silników i regulowanych podzespołów, a także łatwości serwisowania i długich przebiegów międzyprzeglądowych przekłada się na wzorcowo niskie całkowite koszty użytkowania (TCO).
Z tyłu Conecto pracują bez wyjątku wysokowydajne i niskoemisyjne silniki wysokoprężne spełniające normę Euro VI. Conecto G korzysta przy tym z najnowszej, jeszcze bardziej ekonomicznej generacji silnika heavy duty OM 470. Alternatywnie Conecto może być po raz pierwszy wyposażony w niezwykle cichy i niskoemisyjny napęd na gaz ziemny. Dzięki temu na typowych rynkach gazowych, na przykład w Turcji lub w Europie Wschodniej, jest jeszcze bardziej interesujący.
Natomiast na rynki, które niezmiennie wymagają normy emisji spalin Euro III, Mercedes-Benz nadal dostarcza poprzedni model.
Wzór w zakresie techniki bezpieczeństwa w swojej klasie
Nowe wzorce w swojej klasie Conecto wyznacza również w dziedzinie techniki bezpieczeństwa. Są to przykładowo: oś przednia z niezależnym zawieszeniem kół, gwarantująca w równym stopniu komfort i bezpieczeństwo jazdy, opcjonalny dla pojazdu jednoczłonowego elektroniczny system stabilizujący tor jazdy ESP oraz standardowe dla autobusu przegubowego unikalne zabezpieczenie przeciwzgięciowe ATC (Articulation Turntable Controller) marki Mercedes Benz.
Warunkiem funkcjonowania zabezpieczenia ATC jest między innymi nowa platforma elektroniczna B2E. Dostarcza ona dodatkowych danych, a jednocześnie nie potrzebuje wielu przewodów.
Program autobusów jednoczłonowych i przegubowych skupiony na przetargach
Niskopodłogowy autobus miejski dostępny jest jako trzydrzwiowy jednoczłonowy Conecto o długości 12,13 m oraz czterodrzwiowy przegubowy Conecto G o długości 18,12 m. Jest to więc idealny model dla regionów, w których cena odgrywa szczególnie ważną rolę, a które nie chcą jednak rezygnować z najnowocześniejszej techniki układu napędowego i jezdnego.
Koncentrując się na wyraźnie określonych wersjach co do długości i silnika, Conecto jest bardziej niż kiedykolwiek wcześniej predestynowany do typowych przetargów.
Z tego powodu idealnie uzupełnia światowy bestseller – Citaro Mercedes Benz. Conecto przejął od niego wymiary oraz rozwiązania w zakresie napędu, jest jednak mniej zindywidualizowany i wyraźnie różni się skoncentrowaniem na w dużym stopniu wcześniej ustalonych wersjach.
Komfortowa przestrzeń pasażerska, przestronne i przyjazne w obsłudze miejsce kierowcy
Pasażerowie nowego Conecto korzystają z przyjaźnie i funkcjonalnie ukształtowanego wnętrza niskopodłogowego autobusu miejskiego. Ciche i spokojnie pracujące silniki oraz oś przednia z niezależnym zawieszeniem kół gwarantują wysoki komfort.
Kierowca otrzymał przestronne miejsce pracy z elegancko wygiętą deską rozdzielczą. Lepsza widoczność jest zasługą podwyższonej pozycji siedzenia. Duża zaletą są także nowoczesne wskaźniki, wzorcowa obsługa z uporządkowanymi przyciskami i przełącznikami, a także kierownica wielofunkcyjna.
W ten sposób Conecto nadal rozwija swoje dotychczasowe zalety jako niezwykle ekonomiczny niskopodłogowy autobus miejski i uzupełnia je najnowszą techniką w zakresie układu napędowego i jezdnego oraz bezpieczeństwa, tworząc przekonujący całościowy pakiet dla flot pojazdów, pasażerów i kierowców.