Premiera: Nowy Mercedes Conecto

Mercedes-Benz zaprezentował następcę modelu Conecto znanego m.in. z bielskich ulic. Niskopodłogowy autobus miejski Conecto Mercedes-Benz zyskał w ciągu niecałych dziesięciu lat liczne grono przyjaciół, przede wszystkim w Europie Środkowo-Wschodniej i Wschodniej oraz w Turcji i Azji Centralnej. Łączy on ultranowoczesną i komfortową technikę niskopodłogową z najwyższą ekonomicznością i jakością oraz serwisem Mercedes-Benz. Teraz Conecto doczekał się następcy. Nadal oferuje on znane zalety Conecto, uzupełnione jednak o najnowocześniejszą technikę.

Conecto: najwyższa ekonomiczność i najnowocześniejsza technika

Nowy Conecto łączy bezkompromisowe dążenie do niskich całkowitych kosztów użytkowania (TCO) oraz minimalną emisję zgodną z normą Euro VI. Spotykają się tu najnowocześniejsza technika układu napędowego i jezdnego z najwyższym bezpieczeństwem i wysokim komfortem dla pasażerów oraz przyjazną obsługą dla kierowcy. Tym samym nowy Conecto wyrasta na nowoczesną i oszczędną gwiazdę wśród niskopodłogowych autobusów miejskich.

Im Bild der Mercedes-Benz Conecto mit 12,13 Meter Länge. Mercedes-Benz liefert den Niederflur-Stadtlinienbus als 12,13 m langen dreitürigen Solobus Conecto sowie als 18,12 m langen viertürigen Gelenkbus Conecto G. // Mercedes-Benz Conecto, Interieur, anthrazit metallic, OM 936 mit 220 kW/299 PS; 7,7 L Hubraum, 6-Gang Automatikgetriebe, Länge/Breite/Höhe: 12.105/2.550/3.120 mm, Beförderungskapazität: 1/105; Mercedes-Benz Conect,; Interior, anthracite metallic, OM 936 rated at 220 kW/299 hp, displacement 7.7 l, 6-speed automatic transmission, length/width/height: 12105/2550/3120 m, passenger capacity: 1/105

Najnowocześniejsze silniki wysokoprężne i po raz pierwszy napęd na gaz ziemny

Wyjątkowa kombinacja najnowocześniejszych silników i regulowanych podzespołów, a także łatwości serwisowania i długich przebiegów międzyprzeglądowych przekłada się na wzorcowo niskie całkowite koszty użytkowania (TCO).

Z tyłu Conecto pracują bez wyjątku wysokowydajne i niskoemisyjne silniki wysokoprężne spełniające normę Euro VI. Conecto G korzysta przy tym z najnowszej, jeszcze bardziej ekonomicznej generacji silnika heavy duty OM 470. Alternatywnie Conecto może być po raz pierwszy wyposażony w niezwykle cichy i niskoemisyjny napęd na gaz ziemny. Dzięki temu na typowych rynkach gazowych, na przykład w Turcji lub w Europie Wschodniej, jest jeszcze bardziej interesujący.

Natomiast na rynki, które niezmiennie wymagają normy emisji spalin Euro III, Mercedes-Benz nadal dostarcza poprzedni model.

Wzór w zakresie techniki bezpieczeństwa w swojej klasie

Nowe wzorce w swojej klasie Conecto wyznacza również w dziedzinie techniki bezpieczeństwa. Są to przykładowo: oś przednia z niezależnym zawieszeniem kół, gwarantująca w równym stopniu komfort i bezpieczeństwo jazdy, opcjonalny dla pojazdu jednoczłonowego elektroniczny system stabilizujący tor jazdy ESP oraz standardowe dla autobusu przegubowego unikalne zabezpieczenie przeciwzgięciowe ATC (Articulation Turntable Controller) marki Mercedes Benz.

Warunkiem funkcjonowania zabezpieczenia ATC jest między innymi nowa platforma elektroniczna B2E. Dostarcza ona dodatkowych danych, a jednocześnie nie potrzebuje wielu przewodów.

Im Bild der Mercedes-Benz Conecto Gelenkbus mit 18,12 Meter Länge. Beispiele für den hohen Standard der Sicherheitstechnik sind das elektronische Stabilitätsprogramm ESP beim Solo-Fahrzeug und der Knickschutz beim Gelenkbus ATC (Articulation Turntable Controller) von Mercedes-Benz sowie die Vorderachse mit Einzelradaufhängung. // Mercedes-Benz Conecto G, Interieur, brillantsilber metallic, OM 470 mit 265 kW/360 PS, 10,7 L Hubraum, 6-Gang Automatikgetriebe, Länge/Breite/Höhe: 18.125/2.550/3.120 mm, Beförderungskapazität: 1/159; Mercedes-Benz Conecto G, Interior, brilliant silver metallic, OM 470 rated at 265 kW/360 hp, displacement 10.7 l, 6-speed automatic transmission, length/width/height: 18125/2550/3120 m, passenger capacity: 1/159

Program autobusów jednoczłonowych i przegubowych skupiony na przetargach

Niskopodłogowy autobus miejski dostępny jest jako trzydrzwiowy jednoczłonowy Conecto o długości 12,13 m oraz czterodrzwiowy przegubowy Conecto G o długości 18,12 m. Jest to więc idealny model dla regionów, w których cena odgrywa szczególnie ważną rolę, a które nie chcą jednak rezygnować z najnowocześniejszej techniki układu napędowego i jezdnego.

Koncentrując się na wyraźnie określonych wersjach co do długości i silnika, Conecto jest bardziej niż kiedykolwiek wcześniej predestynowany do typowych przetargów.

Z tego powodu idealnie uzupełnia światowy bestseller – Citaro Mercedes Benz. Conecto przejął od niego wymiary oraz rozwiązania w zakresie napędu, jest jednak mniej zindywidualizowany i wyraźnie różni się skoncentrowaniem na w dużym stopniu wcześniej ustalonych wersjach.

Komfortowa przestrzeń pasażerska, przestronne i przyjazne w obsłudze miejsce kierowcy

Pasażerowie nowego Conecto korzystają z przyjaźnie i funkcjonalnie ukształtowanego wnętrza niskopodłogowego autobusu miejskiego. Ciche i spokojnie pracujące silniki oraz oś przednia z niezależnym zawieszeniem kół gwarantują wysoki komfort.

Kierowca otrzymał przestronne miejsce pracy z elegancko wygiętą deską rozdzielczą. Lepsza widoczność jest zasługą podwyższonej pozycji siedzenia. Duża zaletą są także nowoczesne wskaźniki, wzorcowa obsługa z uporządkowanymi przyciskami i przełącznikami, a także kierownica wielofunkcyjna.

W ten sposób Conecto nadal rozwija swoje dotychczasowe zalety jako niezwykle ekonomiczny niskopodłogowy autobus miejski i uzupełnia je najnowszą techniką w zakresie układu napędowego i jezdnego oraz bezpieczeństwa, tworząc przekonujący całościowy pakiet dla flot pojazdów, pasażerów i kierowców.

Polecane posty