(22kB)

NUMER 23
10. 05. 2005



OD REDAKCJI

Szanowni Czytelnicy!

Dziś w Wasze ręce oddajemy dwudziesty trzeci numer "MIG-a" i jak zapewne zauważycie, począwszy od tego numeru zmienia się nieco jego formuła. Postanowiliśmy, że teraz "MIG" nie będzie już miesięcznikiem, a biuletynem informacyjnym. Mamy nadzieję, że nie wpłynie to znacząco na regularność ukazywania się nowych numerów, a z całą pewnością sprawi, że wszystkie znajdujące się w nich informacje będą bardziej aktualne i "podawane" znacznie szybciej niż miało to miejsce do tej pory.
W imieniu całej redakcji i współpracowników życzę miłej lektury.
Zbigniew Ząbek

AKTUALNOŚCI

  • BIELSKO-BIAŁA
RUSZYŁA "OSIEMNASTKA"
4. IV rozpoczęła kursowanie nowa linia MZK Bielsko-Biała - linia nr 18. Jest to, podobnie jak otwarta we wrześniu 2004 linia nr 5, linia minibusowa. Autobusy kursują na trasie Os. Złote Łany - Stare Bielsko Kościół. Wraz z otwarciem nowej linii do sieci komunikacyjnej MZK Bielsko-Biała zostały włączone ulice Gościnna i Nad Potokiem. Przez pierwszy miesiąc na linii nr 18 kursowały autobusy MZK Bielsko-Biała (głównie Ikarus 405.03 #039), natomiast od 4. V maja, podobnie jak na linii nr 5, pojawiły się autobusy podwykonawcy. Przetarg na obsługę linii nr 18 wygrał PKS Bielsko-Biała z Autosanem H7-20.05 (do obsługi "osiemnastki" skierowano autobus o numerze SB 59561).
P. A.
Pierwszy dzień kursowania linii nr 18.
IK405.03 #039
 Fot. Paweł Adamus
Kliknij, aby powiększyć Pierwszy dzień kursowania linii nr 18.
IK405.03 #039
 Fot. Paweł Adamus
Kliknij, aby powiększyć Czasami na linii nr 18 można było spotkać większy autobus.
IK412.08B #063
 Fot. Paweł Adamus
Kliknij, aby powiększyć Od 4. V linia nr 18 jest obsługiwana przez PKS Bielsko-Biała.
Autosan H7-20.05 #SB 59561
 Fot. Paweł Adamus
Kliknij, aby powiększyć Od 4. V linia nr 18 jest obsługiwana przez PKS Bielsko-Biała.
Autosan H7-20.05 #SB 59561
 Fot. Paweł Adamus
Kliknij, aby powiększyć
Fot. Paweł Adamus

711 PO REMONCIE
Tuż przed Świętami Wielkanocnymi do Bielska powrócił z remontu w słupskiej Kapenie przegubowy Ikarus 280.26 #711. Pojazd ten technicznie nie różni się niczym od Ikarusa nr 708, który dotarł do Bielska 4 tygodnie wcześniej. Zasadniczą różnicą jest jego malowanie. Autobus ten w odróżnieniu od wszystkich wcześniejszych wyremontowanych w Kapenie nie został pomalowany w trójkolorowe barwy miejskie, a w żółto-niebieski podkład pod reklamę (wcześniej podobna reklama tej firmy znajdowała się na Ikarusie 280.26 #715, który jeszcze nie powrócił z remontu w Kapenie). Zgodnie z obecnym wymogiem przód autobusu miał być wykonany w barwy miejskie, ale niestety malując pojazd całkowicie pominięto kolor biały w efekcie czego przód jest tylko żółto-czerwono-żółty. O ile miłym zaskoczeniem było to, że pojazd już na czwarty dzień po powrocie znajdował się w ruchu, o tyle dziwi fakt, iż minęło już tyle czasu, a do dnia dzisiejszego, mimo wykonanego wcześniej podkładu, na autobusie nie ma jeszcze zaplanowanej reklamy.
Z. Z.
Wyremontowany Ikarus 280.26 #711
 Fot. Paweł Adamus
Kliknij, aby powiększyć Wyremontowany Ikarus 280.26 #711
 Fot. Paweł Adamus
Kliknij, aby powiększyć Fot. Paweł Adamus

ZMIANY W ROZKŁADACH JAZDY MZK
Od 1. marca zmieniono rozkład jazdy linii nocnych oraz przyspieszono o 10 minut dojazdowe kursy linii nr 7 do Wapienicy.
Od 19. marca zmieniono rozkład jazdy linii nr 10 w dni wolne.
Od 4. kwietnia zmieniono rozkład jazdy linii nr 4.
Od 4. maja zmieniono rozkłady jazdy linii nr 18, 22 i 30.
Od 7. maja zmieniono rozkład jazdy linii nr 8 w dni wolne.
Aktualny rozkład jazdy MZK Bielsko-Biała znajduje się na stronie http://mzkb-b.internetdsl.pl/main.htm.
P. A.

OBJAZDY
17. kwietnia na tydzień zamknięto dla ruchu część ronda na Hulance. W związku z tym wprowadzono na ten okres zmiany identyczne, do tych obowiązujących w czasie trwającego ponad rok objazdu. Linia nr 32 została skrócona do Dworca PKS, a linia nr 7 skierowana została z Hulanki w ulicę Konopnickiej.
Tego samego dnia rozpoczął się kolejny etap modernizacji al. Armii Krajowej. Prace prowadzone są na odcinku od ul. Młodzieżowej do ul. Karbowej. W związku z tymi pracami w kierunku centrum ruch poprowadzono ulicami Olszówki i Młodzieżową. Ze względu na to, że objazd poprowadzono wąskimi ulicami oraz na warunki panujące na remontowanym odcinku na czas remontu na linię nr 8 wysyłane są głównie krótkie autobusy.
P. A.
Ikarus 415.14D #034 na trasie objazdu - ul. Oszówki
 Fot. Paweł Adamus
Kliknij, aby powiększyć Ikarus 415.14D #034 na trasie objazdu - ul. Oszówki
 Fot. Paweł Adamus
Kliknij, aby powiększyć Fot. Paweł Adamus
ZE ŚWIATA REKLAMY
Na autobusie 034 (Ikarus 415) pojawiła się nowa wersja reklamy firmy produkującej beton. Wcześniejszą wersję reklamy tejże firmy można oglądać na pojeździe oznaczonym numerem 063 (Ikarus 412). Nowa reklama oprócz całkiem nowej grafiki różni się od poprzedniej również tym, że pomalowano w pojeździe na kolor zielony (pod kolor reklamy) oba zderzaki, co w przypadku MZK Bielsko-Biała jest ostatnimi czasy ewenementem. Obecnie zderzaki pod kolor reklamy posiada jeszcze tylko jeden autobus (przegubowy IK280 - w kolorze niebieskim).
Po długim postoju wyjechał wreszcie Ikarus 280.37B #020. Podczas tego kilkutygodniowego postoju na autobusie umieszczono nową wersję reklamy firmy, której reklama była również na tym pojeździe wcześniej (podobne reklamy jak wspomniana wcześniejsza znajdują się jeszcze na autobusach o nr 005 i 008, oraz inna reklama tej firmy na autobusie nr 011 - wszystkie to Ikarusy 280.37). Nowa reklama posiada nową grafikę, odmienną kolorystykę (dominujący kolor piaskowy), oraz opis innego zakresu usług reklamowanej firmy. Pojazd ten jest ostatnim już autobusem posiadającym reklamę na całej powierzchni włącznie z przodem.
Na ulicach Bielska pojawił się dość pokracznie wyglądający Ikarus 415 (nr 074). Autobus ten posiada reklamę, oraz przód malowany w trójkolorowe barwy miejskie. Pojazd ten jest pierwszym autobusem, malowanym w ten sposób (wcześniej był już wprawdzie tak pomalowany 043, ale ostatecznie jednak przód również przemalowano pod reklamę). Brzydoty temu pojazdowi dodaje sama reklama, która jest wykonana odmiennie z obu stron autobusu. Lewy bok wygląda jeszcze w miarę ciekawie i jest bardzo kolorowy, natomiast prawy bok został wykonany w technice czarno-białej, co sprawia, że pojazd ten od tej strony wygląda dość ponuro. Ikarus 415.14D #074 ujęty z mniej ciekawej strony.
 Fot. Paweł Adamus
Kliknij, aby powiększyć Fot. Paweł Adamus
W ostatnich dniach kwietnia na ulicach Bielska-Białej pojawiły się dwa Ikarusy 280.37B (nr 012 i 013) z nowymi reklamami pewnej znanej firmy produkującej sprzęt elektroniczny i AGD. Reklamy nie są identyczne (na jednym pojeździe AGD, a na drugim elektronika), ale posiadają pewne cechy wspólne. Obie reklamy posiadają tylko nową grafikę i zostały wykonane na podkładzie, na którym również były wykonane wcześniejsze reklamy. W obu przypadkach jest to już trzecia reklama tej firmy, z tym, że w przypadku 013 pierwsza była innego koloru. Zgodnie z obowiązującą obecnie w MZK Bielsko-Biała zasadą w obu autobusach pomalowano przód w trójkolorowe barwy miejskie, co również odróżnia obecnie pojazdy od ich wcześniejszego malowania.
Z. Z.

WYREMONTOWANA DZIEWIĄTKA
Warsztaty PKS Bielsko-Biała opuścił kolejny wyremontowany Autosan H9-21. W odróżnieniu od wyremontowanego w grudniu autobusu o numerze SB 62290 autobus BBC 205D nie otrzymał przodu wzorowanego na modelu Lider, lecz przód Autosana A0909L Tramp, przez co na pewno wygląda o wiele bardziej estetycznie.
P. A.
Wyremontowany Autosan H9-21 #BBC 205D
 Fot. Paweł Adamus
Kliknij, aby powiększyć Fot. Paweł Adamus

ZMIANY W ROZKŁADZIE JAZDY PKS
W marcu PKS Bielsko-Biała SA wprowadziło następujące zmiany:

Od 7. marca:
Zawieszono kursy:
- Kobiernice Centrum - Bielsko-Biała D. A. o 18:37 i 20:57,
- Bielsko-Biała D. A. - Kobiernice Centrum o 17:47,
- Bielsko-Biała D. A. - Kozy Gaje o 9:30 i 14:50,
- Kozy Gaje - Bielsko-Biała D. A. o 10:05,
Kurs Bielsko-Biała D. A. - Kęty przez Kobiernice o 15:15 przesunięto na 15:05.
W kursie Bielsko-Biała D. A. - Porąbka Kozubnik o 22:20 dodano wjazd do Kobiernic.
W kursie Bielsko-Biała D. A. - Andrychów o 23:20 zawieszono wjazd do Kobiernic.

Od 14. marca:
Zawieszono kurs Bielsko-Biała D. A. - Bielowicko o 4:30 oraz wjazdy pod Tesco.
Dodano przystanek początkowy Rudzica Laryszówka w kursie z Rudzicy o 4:34.
Kurs Bielsko-Biała D. A. - Bielowicko o 15:30 przesunięto na 15:40.

Od 21. marca:
Kurs Kęty - Bielsko-Biała D. A. przez Kobiernice o 6:25 przesunięto na 6:10.
Zawieszono kursy:
- Bielsko-Biała D. A. - Kozy Gaje o 5:30, 14:00, 16:40
- Kozy Gaje - Bielsko-Biała D. A. o 6:03, 14:33, 17:45
P. A.

BESKIDZKIE AUTOBUSY MAJĄ 3 LATA
Swój mały jubileusz obchodzą w tym miesiącu "Beskidzkie Autobusy". Tak, to już 3 lata! To właśnie tam możecie znaleźć spis taboru, oraz wspaniałe galerie zdjęć autobusów z całego regionu. Są tam zarówno zdjęcia pojazdów współczesnych jak i historycznych, a także krótkie opisy wybranych typów. Zapraszamy do odwiedzin na stronie "Beskidzkich Autobusów" http://www.beskidzkie-autobusy.com
Z. Z.
Kliknij, aby powiększyć

MZK - INFORMACJE TABOROWE
* NAPRAWY CAŁKOWITE:
  • 711 (IK280)
* NOWE REKLAMY CAŁOPOJAZDOWE:
  • 711 (IK280) - Podkład żółto-granatowy, ex kremowo-czerwony, Syriusz, Tyskie
  • 012 (IK280) - LG (nowa wersja), ex LG, Omega, PKO
  • 013 (IK280) - LG (nowa wersja), ex LG, Formex, Citroen
  • 020 (IK280) - Komes (nowa wersja), ex Komes, Befado
  • 034 (IK415) - Górażdże, Bolix, Wind, Delma
  • 074 (IK415) - Azaleia/Zebra, ex CH Sarni Stok, kremowo-czerwony, Dulux
P. A.



* * * * * * * * *

  • KĘTY

ZMIANY W ROZKŁADACH
Zmiany w rozkładzie jazdy:
- kurs linii 1 z Osieka o godz. 6:31 do Kęt ZML nie będzie kursował ul. Krakowską w Kętach,
- Kurs linii 3 z Osieka o godz. 7:05 zostaje przedłużony do przystanku Kęty ZML,
- kurs linii 10 z Kęt ZML do Bulowic Morgi z godz. 22:15 zostaje zawieszony.
L. M.



* * * * * * * * *

  • OŚWIĘCIM

UTRUDNIENIA W RUCHU
Autobusy jadące w kierunku Krakowa przez Żarki, Alwernię, Brodła oraz w kierunku Chrzanowa (jak również kursy powrotne w tych relacjach) oraz autobusy MZK Oświęcim linii 22 oraz 32. w związku z zamknięciem przejazdu kolejowego na granicy miasta Oświęcimia w ciągu drogi wojewódzkiej nr 780, jadą objazdem przez Babice i dalej drogą technologiczną dojeżdżają do drogi 780 (obok salonu sprzedaży samochodów). W związku z jednopoziomowym skrzyżowaniem drogi technologicznej z torami kolejowymi linii Trzebinia - Oświęcim - Granica Państwa uruchomiono strzeżony przejazd kolejowy sterowany z nastawni dysponującej OwC. W związku z powyższym autobusy mogą doznać kilkominutowych opóźnień.
L. M.

PKSiS ZAWIESZA
PKSiS Oświęcim zawiesił kurs relacji Oświęcim d.a. - Wadowice d.a. przez Kęty, Andrychów, odjazd 10:55 oraz jego powrót z Wadowic o godz. 12:20.
L. M.

PRZYWRÓCONY PRZYSTANEK
Przywrócono do ruchu przystanek "Oświęcim Osiedle" przy ul. Tysiąclecia naprzeciwko kościoła Św. Maksymiliana dla autobusów jadących w kierunkach: Kraków przez Zator, Osiek Dom Ludowy, Osiek Przecznica, Piotrowice, Przeciszów, Wadowice przez Zator. W związku z dalszym zamknięciem dla ruchu ul. Nojego od ul Dąbrowskiego do ul. Tysiąclecia autobusy z ulicy Dąbrowskiego skręcają w ul. Sienkiewicza i dalej ul. Zaborską oraz Nojego dojeżdżają do ul. Tysiąclecia i dalej już po "starej" trasie dojeżdżają do dworca autobusowego. Jednocześnie dla tych kierunków zlikwidowano przystanek "Oświęcim Osiedle" obok cmentarza żydowskiego.
L. M.



* * * * * * * * *

  • SKOCZÓW

NOWY LIDER
Transkom Skoczów wzbogacił się o drugiego w ostatnich miesiącach Autosana A1010T Lider 3. Nowy nabytek zbudowany został w prostszej wersji wyposażenia niż Autobus zakupiony końcem ubiegłego roku, który posiada m. in. klimatyzację przestrzeni pasażerskiej. Oprócz dwóch Autosanów A1010T Lider 3, Transkom posiada także jednego Autosana A1010T Lider 2, zakupionego w 2002 roku.
P. A.
Fot. Paweł Adamus
Kliknij, aby powiększyć Fot. Paweł Adamus



INFORMACJE KOLEJOWE

DODATKOWE POCIĄGI
W dniu 5 kwietnia 2005 r. uruchomiono dodatkowy pociąg pospieszny relacji Bielsko Biała Gł. - Warszawa Wsch. przez Katowice, Częstochowę, Koluszki. Planowy odjazd ze stacji Bielsko Biała Gł. o godz. 8:05. Pociąg uruchomiono w celu dowozu podróżnych na Mszę Świętą w intencji Ojca Świętego Jana Pawła II w Warszawie na Placu Piłsudskiego.
PKP Intercity uruchomiło 6 par pociągów przewożących pielgrzymów udających się na pogrzeb Jana Pawła II. Wszystkie te pociągi przejeżdżały przez Podbeskidzie w tym: - 4 pary pociągów Warszawa - Rzym trasą Warszawa - Katowice - podg Most Wisła - Chybie - Zebrzydowice - Granica Państwa - Ostrava - Wien - Villach - Udine - Roma, - 2 pary pociągów Kraków - Rzym trasą Kraków - Trzebinia - Oświęcim - Czechowice Dziedzice - Zebrzydowice - Granica Państwa - Ostrava - Wien - Villach - Udine - Roma.
L. M.
EN57-1168 W CZECHOWICACH-DZIEDZICACH
W dniach 21-24.03 na terenie lokomotywowni Zakładu Taboru w Czechowicach Dziedzicach przebywał zespół trakcyjny EN57-1168 (ZPR Katowice) po naprawie głównej wykonanej wraz z pełną modernizacją części elektrycznej, wózków oraz wnętrza wagonów w zakładzie REMTRAK w Idzikowicach. Ten niecodzienny widok nie wiązał się niestety z przyjęciem na stan czechowickiego CM-u takich pojazdów a jedynie szkolono czechowickich maszynistów na co dzień prowadzących pociągi zestawiane pasażerskie.
L. M.
KOMUNIKACJA ZASTĘPCZA
28. IV prowadzono prace torowe na odcinku Bielsko - Wilkowice-Bystra, w związku z czym w godzinach 12:00 - 15:00 wprowadzono autobusową komunikację zastępczą. Organizował ją, co ciekawe, PKS Żywiec. Do jej obsługi żywiecki PKS skierował Ikarusa-Zemuna IK-160P #BLB 252B (ex MZK Bielsko-Biała 707).
Wydarzenie to jest warte odnotowania także z punktu widzenia Miłośników Autobusów. Autobus ten przyjechał do Bielska po raz pierwszy od czasu, gdy skończył służbę w bielskim MZK (6 lat temu), oraz jest to pierwszy od czterech lat nieobcięty Zemun z "obcego" PKSu, jaki zawitał do Bielska-Białej (4 lata temu jeszcze przyjeżdżały do Bielska Zemuny z PKSiS Oświęcim).
P. A.
Zemun IK-160P #BLB 252B zawracający na bielskim dworcu PKS
 Fot. Paweł Adamus
Kliknij, aby powiększyć Fot. Paweł Adamus
DODATKOWY POSTÓJ
PKP Przewozy Regionalne dodały nowy postój dla pociągu przyspieszonego RWPJr 335/34009 Kraków Gł. - Zilina oraz RWPJr 334/43008 Zilina - Kraków Gł. na stacji Brzeszcze Jawiszowice. W kierunku Ziliny odjazd o godz. 8:42, w kierunku Krakowa odjazd o godz. 18:42.
L. M.



DO POCZYTANIA

Leszek Matula
Linie, które odeszły do lamusa...
    Komunikacja miejska w Oświęcimiu przeżywała największy rozkwit w latach 80. XX wieku. Wtedy to autobusy MPK Oświęcim przewoziły miliony pasażerów, których najliczniejszą grupę stanowili pracownicy różnych zakładów pracy od Bierunia Starego aż po Andrychów. Prognozy rozwoju miasta pochodzące z lat 80. zakładały, że miasto Oświęcim w roku 2000 będzie miało ponad 75 tysięcy mieszkańców. Niestety życie brutalnie zweryfikowało te prognozy i obecnie Oświęcim zamieszkuje niewiele ponad 40 tysięcy osób, przy czym z roku na rok mieszkańców ubywa. Ikarus 280.26 #8 (skasowany w 2003 r.) z MZK Oświęcim. Niegdyś te autobusy dominowały na ulicach Oświęcimia, dziś pozostały tylko dwie sztuki.
 Fot. Leszek Matula
Kliknij, aby powiększyć Fot. Leszek Matula
    W najlepszym okresie ilostan pojazdów MPK Oświęcim wynosił 136 pojazdów zlokalizowanych w dwóch zakładach w Oświęcimiu i Kętach. Kęcka zajezdnia usamodzielniła się początkiem lat 90. XX i dzisiaj istnieje jako Międzygminny Zakład Komunikacyjny Sp. z o.o. z siedzibą w Kętach. Udziałowcami tej spółki są gminy Kęty, Andrychów, Porąbka.
    Oświęcimski zakład posiadał w latach 80. niezwykle zróżnicowany tabor, m.in.:
- Autosany H9-35,
- Jelcze RTO, AP21 (wszelkiego typu "ogórki"),
- Ikarusy 280.02 (dostawa w roku 1982) i Ikarusy 280.26 (dostawy od roku 1983),
- Jelcze PR110U, PR110M, M11.
Jelcz PR110U #136 z MZK Kęty. Autobus pamiętający czasy świetności MPK Oświęcim
 Fot. Krzysiek Kwiatkowski
Kliknij, aby powiększyć Fot. Krzysiek Kwiatkowski
    Autobusy te obsługiwały wiele linii, po których pozostały już tylko wspomnienia. A były to:
- linia 21 Oświęcim - Przeciszów Las przez Monowice, Włosienice, Przeciszów Centrum. Linię tę przejął na przełomie lat 80./90. XX wieku PPKS Oświęcim. Niestety od 3 marca 2005 r. PKSiS Oświęcim SA zawiesił kursowanie autobusów na tej linii (na odc. Przeciszów Centrum - Przeciszów Wał).
- linia 30 Oświęcim - Wilamowice przez Rajsko, Brzeszcze, Jawiszowice, Starą Wieś. Również i ta linia została przejęta przez PPKS Oświęcim. Linię tą obsługiwał zazwyczaj tabor przegubowy.
- linia 31 Oświęcim - Spytkowice Rynek przez Monowice, Włosienicę, Przeciszów, Zator, Smolice Lipową. Była to najprawdopodobniej najdłuższa linia obsługiwana przez ówczesne MPK Oświęcim. Linię tę przejął PPKS Oświęcim razem z linią 21. Obecnie PKSiS Oświęcim obsługuje już tylko 1 parę kursów Oświęcim - Spytkowice oraz 3 pary w skróconej relacji Oświęcim - Smolice Lipowa.
- linia 48 Oświęcim - Łazy Poręba Pólka przez Stare Stawy, Grojec. Obecnie kursy linii 48 zostały skrócone do pętli Łazy i są oznaczone jako linia 16.
    Warto wspomnieć tutaj o typowo pracowniczych liniach, których zadaniem był tylko i wyłącznie przywóz i odwóz pracowników. Autobusy na tych liniach wykonywały zazwyczaj tylko po jednej parze kursów (rano do Oświęcimia i popołudniu wywóz pracowników z miasta). Tą grupę linii stanowią:
- 33 Oświęcim - Grojec Dom Ludowy przez Stary Młyn,
- 36 Poręba - KWK Brzeszcze. Kurs ten istnieje do dzisiaj jako linia 26,
- 41 Oświęcim - Bobrek Dom Ludowy przez Broszkowice.
Jelcz PR110M #5 (skasowany w 2003 r.) z MZK Oświęcim. Ostatni oświęcimski Jelcz PR110M.
 Fot. Leszek Matula
Kliknij, aby powiększyć Fot. Leszek Matula
    W drugiej połowie lat 90. XX wieku reaktywowano linię 19, której trasa biegnie przez tereny gminy Brzeszcze w kilku wariantach (Jawiszowice PKP - Wilczkowie, Jawiszowice PKP - Przeczna), obsługiwana jest na stałe przez Autosana H6-20 #42.
    Z początkiem lat 90. XX w. liczba podróżnych przewożonych przez MPK Oświęcim zaczęła gwałtownie spadać. Przyczynami tego stanu rzeczy były przemiany ustrojowe a z tym się wiąże wzrost bezrobocia oraz bardzo szybki rozwój motoryzacji indywidualnej. Wówczas przekształcono Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w miejski zakład budżetowy pod nazwą Miejski Zakład Komunikacji, który funkcjonuje do dzisiejszego dnia. Jednakże Prezydent Miasta Oświęcimia jest zdeterminowany do przeprowadzenia procesu restrukturyzacji firmy i przekształcenia jej w spółkę prawa handlowego. Czy to jest dobre rozwiązanie? Czy nie doprowadzi to do tego, że przestaną być obsługiwane linie podmiejskie? Niestety w dniu dzisiejszym na to pytanie jeszcze nie da się odpowiedzieć. Oby restrukturyzacja była tylko początkiem ponownego rozkwitu firmy. Autosan H9-35 #143 z MZK Kęty. Do dziś autosany H9-35 stanowią podstawę taboru MZK Kęty, niegdyś będącego oddziałem MZK Oświęcim.
Fot. Leszek Matula
Kliknij, aby powiększyć Fot. Leszek Matula



WSZELKIE MATERIAŁY (TJ. INFORMACJE, ARTYKUŁY, ZDJĘCIA) SĄ CHRONIONE PRAWAMI AUTORSKIMI.
WYKORZYSTYWANIE MATERIAŁÓW BEZ ZGODY AUTORA JEST ZABRONIONE!

DO GÓRY
WSTECZ
Serwis utrzymywany na serwerach:
World Hotels Directory