Żywiec: Pierwsze Solarisy Urbino IV generacji

W ubiegłym tygodniu do Miejskiego Zakładu Komunikacji w Żywcu dojechały zamówione w lutym trzy egzemplarze Nowego Urbino 12 IV. Otrzymały numery taborowe 390-392. Warto wspomnieć, że są to pierwsze Solarisy czwartej generacji na Podbeskidziu. Kolejne, w ilości 48 sztuk trafią do bielskiego MZK. Najprawdopodobniej to jednak nie koniec zakupów żywieckiego przewoźnika, bowiem złożony przez MZK wniosek na zakup 7 nowych pojazdów oraz wdrożenie systemu zarządzania flotą do Marszałka Województwa Śląskiego przeszedł pozytywnie ocenę formalną i jest duża szansa, że w Żywcu pojawią się kolejne nowe autobusy.
Nowe Solarisy są napędzane silnikiem DAF MX-11 o mocy 240 kW, spełniającym normy emisji spalin Euro 6, który zblokowano z automatyczną skrzynią biegów ZF EcoLife. Przekładnie skonfigurowano w ten sposób, aby zapewnić optymalną eksploatację w warunkach górskich. Autobusy umożliwiają podróż 90 pasażerom, w tym 34 na siedzeniach Ster 8MU Ultra Light. Aż 16 foteli jest dostępnych z niskiej podłogi, co jest niezłym wynikiem jak na standardowy autobus miejski. Są to pierwsze pojazdy we flocie przewoźnika posiadające całopojazdową klimatyzację przestrzeni pasażerskiej. Posiadają sześć przesuwnych okien, system monitoringu wizyjnego oraz system informacji pasażerskiej składający się z trzech zewnętrznych wyświetlaczy diodowych oraz jednego wewnętrznego, tablicy LCD 23″ oraz głosowych zapowiedzi przystanków. Oba systemy dostarczyła firma Pixel. Zakup nowych pojazdów kosztował przewoźnika 2 680 550 zł netto.
Warto nadmienić, że ostatnie niskopodłogowe autobusy 12-metrowe trafiły do MZK dziewięć lat temu, kiedy przewoźnik zakupił trzy sztuki modelu Urbino 12. W latach 2013-2015 zakład wzbogacił się o sześć sztuk Urbino 8,9LE. Ostatni zakup pozwolił wycofać z eksploatacji dwa DAB-y 12-1200B z 1993 i 1994 roku (nr tab 325 i 359), które trafiły do MZK Oświęcim.
391_2016_06_27-2
Więcej zdjęć pod linkiem -> ZDJĘCIA NOWEGO URBINO 12 IV

 

Polecane posty