Żywiec: Kolejny Solaris dotrze do MZK

W lipcu Miejski Zakład Komunikacyjny w Żywcu ogłosił przetarg na dostawę 1 sztuki autobusu miejskiego o długości całkowitej od 8,5 m do 9,0 m, który musi być wyposażony częściowo w niską podłogę min. od przodu do tylnej krawędzi drugich drzwi autobusu. Pojazd musi być wyposażony w silnik o pojemności skokowej od 6 dm3 do 7 dmi mocy netto silnika: 160kW – 190-kW oraz spełniać normę emisji spalin Euro 6. Dodatkowo musi być wyposażony w system gaszenia pożaru zamontowany w komorze silnika oraz automatyczny dozownik oleju silnikowego. W autobusie musi być zamontowana automatyczna, minimum 4–biegowa ze zintegrowanym retarderem  i  systemem diagnostycznym skrzynia biegów.

Autobusy o układzie drzwi 1-2 muszą być wyposażone w całopojazdową klimatyzację o mocy min. 25 kW, 4 okna boczne przesuwne ( w części górnej) z możliwością ryglowania. Autobusy muszą posiadać co najmniej 2 otwory dachowe sterowane elektrycznie ze stanowiska kierowcy oraz min. 2 wentylatory nawiewowo – wyciągowe. Dodatkowo musi zostać zamontowany komplet elektronicznych tablic diodowych, komputer pokładowy, wyposażony w czytelny wyświetlacz LCD za pomocą którego będzie można sterować urządzeniami informacji pasażerskiej (tablice elektroniczne, zapowiedzi głosowe, pomiar drogi rzeczywistej, obsługa kasowników). Ponadto pojazdy zostaną wyposażone w kamery monitoringu – 3 sztuki wewnętrzne (2 skierowane na wnętrze pojazdu i jedna obserwująca drogę przed pojazdem), 1 sztuka zewnętrzna (na prawej ścianie nadwozia obserwująca obszar drzwi) oraz czujnik cofania (4 punktowy) informujący kierowcę o zbliżaniu się do przeszkody. Sygnał dźwiękowy ostrzegawczy działający w trakcie jazdy na biegu wstecznym.

Oferty można było składać do 1 sierpnia. W postępowaniu przetargowym wpłynęła tylko jedna oferta, którą złożył Solaris i to właśnie autobus tej marki, a konkretnie model 8,9 LE zasili tabor przewoźnika. Będzie to już siódmy Solaris 8,9 LE a piąty fabrycznie nowy.

 

Polecane posty