Travego dla PKS Bielsko-Biała

Początkiem lutego PKS Bielsko-Biała z siedzibą z Czechowicach-Dziedzicach zakupiła fabrycznie nowy autokar marki Mercedes-Benz. Wybór padł na najlepiej wyposażone w Polsce Travego, które wyposażono w systemy ESP oraz ABA, za które firma zapłaciła ponad 1 mln zł. Najnowszy nabytek PKS-u odebrał osobiście prezes firmy Marek Małacha. Tuż po przekazaniu Travego ruszył w szkoleniowy kurs (z trenerem Jackiem Korczakiem-Siwickim z EvoBus Polska), podczas którego bielscy kierowcy mogli przetestować większość zastosowanych tutaj nowinek technicznych. Najnowsze Travego napędza silnik MB OM 457 LA Euro 5 o mocy 315 kW (428 KM) współpracujący z zautomatyzowaną, 8-biegowa skrzynią biegów MB GO 240-8 PowerShift (MPS) i retarderem Voith VR 115 E. W skład dodatkowego wyposażenia wchodzi m.in.: tempomat z funkcją kontroli odległości i Active Brake Assist (ABA), światła mijania Litronic z układem zmywania reflektorów, system stabilizacji jazdy (ESP), siedzenia Mercedes-Benz Travel Star Xtra (TSX2) z wyposażeniem fashion, Radio Coach 2000 Professional Line II z odtwarzaczem CD i DVD oraz dwa płaskie monitory 19”. Za wejściem środkowymi zainstalowano kuchnię, kawiarkę na 40 filiżanek, zlew, podgrzewacz do parówek 8,5 l. Lodówka znajduje się z przodu po prawej stronie. Jednak prawdziwym hitem jest kabana kierowcy z podgrzewaną od spodu matą i klimatyzacją. W porównaniu z poprzednimi wersjami Travego zasadniczo zmieniło się stanowisko kierowcy, które obecnie jest jeszcze bardziej ergonomiczne. Pomyślano również o bezpieczeństwie prowadzącego pojazd i pilota wprowadzając system (Front Collision Guard – FCG) zabezpieczający przednią część autobusu przed skutkami czołowych kolizji. Na początku skupiy się na aktywnym asystencie hamowania (ABA). Najnowsza generacja Travego została wyposażona w system zwany aktywnym asystentem hamowania (Active Brake Assist –ABA), który już dwa lata temu pojawił się w ciężarówkach Mercedes-Benz Actros. Kolejna nowość Travego to zautomatyzowana skrzynia biegów Mercedes GO 240-8 PowerShift ze standardowym przełożeniem osi i=3,909. To gwarantuje autokarowi maksymalną prędkość 100 km/h przy prędkości obrotowej wynoszącej 1300 obr/

Polecane posty