Transexpo 2016 – cz. 2: Mercedes i Setra

By on 17/10/2016 in Fotorelacja, Targi

Firma EvoBus Polska na swoim stoisku zaprezentowała dwa pojazdy – premierowe Nowe Conecto oraz Mercedesa Tourismo. Światowa premiera następcy Conecto miała miejsce w Polsce. Czy to przypadek? Okazuje się, że nie.

Nowa generacja modelu Conecto skierowana jest dla klientów na rynku wschodniej Europy, w tym dla przedsiębiorstw z Polski. Nie bez powodu w ostatnim krakowskim przetargu firma Mercedes-Benz zaoferowała MPK właśnie Conecto a nie Citaro. W odróżnieniu od dotychczasowych modeli nowe Conecto dostępne będzie w wersji standardowej i przegubowej nie tylko z napędem diesla, ale również z napędem CNG. Nowe Conecto, podobnie jak egzemplarze znane z bielskich ulic są w całości niskopodłogowe. Posiadają nadwozie o długości 12,13 m i zabierają na pokład 95 pasażerów, z czego 27 osób może skorzystać z miejsc siedzących. Siedem siedzeń jest dostępnych z poziomu niskiej podłogi. Pojazd wyposażono w silnik Mercedes OM936 o mocy 299 KM i pojemności 7,7 l. Zblokowany został ze skrzynią biegów ZF Ecolife. Producent zaznacza, że nowa oferta skierowana jest dla tych rynków, w których decydującą rolę odgrywa cena oraz możliwie najniższe całkowite koszty użytkowania.

mercedessetra_2016_10_11_1

Na stoisku Mercedesa można było zobaczyć również Mercedesa Tourismo 15 RHD.

mercedessetra_2016_10_11_6

Setra zaprezentowała model autokaru Setrsa S 519 HD wyposażoną w silnik Mercedes-Benz OM471LA. Pojazd o długości 14,94 metra może zabrać na pokład 63 pasażerów na miejscach siedzących. Kokpit kierowcy został zaprojektowany konsekwentnie z myślą o komforcie i dobrym samopoczuciu kierowcy. Już jedno spojrzenie wystarczy, by przekonać się o jego wysokiej klasie. Nowoczesne rozmieszczenie przyrządów, optymalna czytelność i logika obsługi łączą się ponadto z ponadprzeciętnie dobrą ogólną ergonomią. Ponad 2 metry wysokości wnętrza i wyjątkowa koncepcja sufitu stwarzają wszechogarniające poczucie przestronności: przedział pasażerski otwiera się po bokach do góry, dzięki czemu można delektować się wspaniałym widokiem rozpościerającym się za dużymi oknami panoramicznymi. Autokar został wyposażony w asystenta hamowania awaryjnego ABA 3 i AEBS. Alarmują one kierowcę, gdy tylko odległość od poprzedzającego pojazdu lub nieruchomej przeszkody zmniejszy się niebezpiecznie względem zaprogramowanej wartości i w przypadku braku ingerencji w sposób jazdy wypadek będzie nieunikniony. Jeśli ten nie zareaguje, ABA 3 lub AEBS przygotuje mechanikę układu hamulcowego na natychmiastowe pełne hamowanie. Jeżeli i po tym ostrzeżeniu nie nastąpi żadna reakcja ze strony kierowcy, ABA 3 lub AEBS samoczynnie rozpocznie hamowanie z maksymalną siłą.

mercedessetra_2016_10_11_7

Premierowo można było zobaczyć również Setrę S 416 LE Business (po raz pierwszy w Polsce). Niskowejściowe autobusy Setra (low entry) mają bardzo przekonujące argumenty w przetargach na autobusy przystosowane dla osób niepełnosprawnych kursujących na liniach podmiejskich. Za sprawą korzystnego stosunku ceny do osiągów i niskich kosztów serwisowania eksploatacja Twojej MultiClass będzie zawsze opłacalna. A dzięki różnym wariantom długości – począwszy od S 415 poprzez S 416 aż po S 418 LE business – znajdziesz tu odpowiednie rozwiązanie na każde potrzeby wymagające zastosowania niskowejściowego systemu „low entry“. System „low entry“ sprawia, że modele LE business są nie tylko komfortowe dla pasażerów, ale także bardzo ekonomiczne. Tylna część pojazdu z wysoko usytuowaną podłogą zapewnia również wygodny dostęp do wszystkich elementów układu napędowego, co skutkuje też znacząco niższymi kosztami serwisowania. To rozwiązanie pozwala utrzymać koszty eksploatacji LE na trwale niskim poziomie. Modele MultiClass LE business wyposażane są seryjnie w elektroniczny program stabilizacji (ESP).* Zmniejsza on na przykład w znacznym stopniu niebezpieczeństwo poślizgu, przeciwdziałając zarzucaniu autobusem w ramach fizycznie możliwych granic min. poprzez selektywne wyhamowywanie poszczególnych kół. W ESP zawarte są też dwa kolejne systemy bezpieczeństwa: układ przeciwblokady kół (ABS) i układ antypoślizgowy (ASR).

mercedessetra_2016_10_11_9

Więcej zdjęć autobusów Mercedesa i Setry dostępnych tutaj.

Top