PKP ICC: Inka nie dojedzie na Żywiecczyznę

By on 10/11/2016 in Kolej

Spółka PKP Intercity 12 września na swoim facebookowym profilu uruchomiła głosowanie na nazwy dla dwóch połączeń kolejowych, które miały kursować od 11 grudnia 2016 r. czyli od momentu wprowadzenia nowego rozkładu jazdy 2016/2017. W internetowym głosowaniu na nazwę pociągu w relacji Lublin – Bielsko-Biała zwyciężyła nazwa „Pilecki”, natomiast połączenie relacji Lublin – Zwardoń miało nazywać się „Inka”. Miało, ale jednak nie będzie, gdyż jak się okazuje pociąg nie dojedzie na Żywiecczyznę… tylko swój bieg zakończy w Bielsku-Białej.

inka

Jak informuje portal silesiainfotransport.pl skład IC Inka kursować będzie na trasie Lublin – Bielsko-Biała, taką odpowiedź z biura prasowego PKP Intercity otrzymali redaktorzy portalu na wysłane tam zapytanie w tej sprawie. „Ta decyzja nie zostanie odebrana pozytywnie na Żywiecczyźnie, bo wraz z uruchomieniem pociągu IC Inka, który miał kursować w weekendy w relacji Lublin – Zwardoń przez Warszawę, Częstochowę, Katowice i Bielsko-Białą wiązano duże nadzieje ze spodziewaną rzeszą turystów, którzy mieli dotrzeć w ten region. Region opuszczony przez PKP Intercity kilkanaście lat temu, od czasu zakończenia kursowania pociągu Batory, relacji Warszawa – Budapeszt” – zaznacza autor artykułu.

Czy Inka powróci we właściwej formie wraz z korektą rozkładu jazdy w marcu? Czas pokaże. Tym samym wczoraj wpłynęła do nas prośba o interwencje w tej sprawie od mieszkańców Żywiecczyzny. Poniżej prezentujemy treść emaila jaka została wystosowana do samorządowców i parlamentarzystów z regionu Podbeskidzia i Żywiecczyzny z prośbą o interwencję w sprawie pociągu Intercity „Inka” Lublin – Zwardoń, który miał kursować w weekendy od 11 grudnia, ale spółka PKP Intercity w ostatnich dniach wycofała się z planów jego uruchomienia.

SZANOWNI PAŃSTWO!
Zwracamy się do Państwa z ogromną prośbą o podjęcie interwencji kolejowej.
Dotyczy ona pociągu spółki PKP Intercity – IC „Inka”, który od 11 grudnia w weekendy miał kursować w relacji Lublin – Warszawa – Żywiec – Węgierska Górka – Milówka – Rajcza – Sól – Zwardoń i Zwardoń – Sól – Rajcza Centrum – Milówka – Węgierska Górka – Żywiec – Warszawa.
Jeszcze we wrześniu spółka PKP Intercity ogłosiła konkurs na nazwę tego pociągu – na dowód tego załączamy skrina. Potem pociąg był w ogólnodostępnej wyszukiwarce spółki PKP PLK (również jako dowód dołączamy wydruk). Ale w ostatnich dniach pociąg zniknął z wyszukiwarki i został skrócony tylko do Bielska.
Teraz w wyszukiwarkach wpisano, że pociąg będzie kursował od 11 czerwca. Ale to tylko takie – mówiąc potocznie – „ściemnianie”, bo pewno i tak zostanie wykasowany.
Sprawa jest o tyle bulwersująca, że pociągi IC otrzymują dotację z budżetu państwa, czyli z naszych podatków! Dlaczego mamy być gorsi? Nie możemy się zgodzić z takim traktowaniem przez spółkę PKP Intercity, że zabiera nam się należną dotację kolejową i przeznacza w inne rejony Polski! Przecież naszej Żywiecczyźnie należy się taki pociąg dalekobieżny!
W ubiegłym roku to samo zrobiono z weekendowym połączeniem IC „Gubałówka” Warszawa – Żywiec – Zakopane. Najpierw pociąg był naniesiony na projekty. A miesiąc przed wejściem rozkładu jazdy okazało się, że nie będzie kursował od grudnia, ale od 30 kwietnia. Potem został wykasowany z planów.
Szanowni Państwo!
Nie pozwólmy, aby tak kpiono sobie z Żywiecczyzny i robiono co się chce! Prosimy Was o wystosowanie protestu pod niżej podane adresy, bo musimy wspólni i mocno tupnąć nogą!

Rozkład jazdy pociągu IC Inka.

Top