Kolejne nowe Solarisy na Podbeskidziu

W połowie sierpnia do cieszyńskiego ZGK dojechał używany, sprowadzony z Norwegii Solaris Urbino 12LE. Jutro do Żywca dotrą dwa nowe Solarisy 8,9 LE. Model został skonstruowany głównie z myślą o pokonywaniu wąskich i krętych tras podmiejskich i regionalnych, lecz równie dobrze radzi sobie na ulicach miast, zwłaszcza na mniej uczęszczanych trasach. Zgrabny, praktyczny, przyjazny dla pasażerów i środowiska.Geneza pojazdu sięga 2008 roku, kiedy wiosną model Alpino 8,9LE został wprowadzony do seryjnej produkcji. Powstał głównie z myślą o krajach alpejskich i skandynawskich. Solaris 8,9 LE jest niskowejściową wydłużoną o ponad 30 cm odmianą Solarisa Alpino. Ma zwiększony rozstaw osi i wydłużony zwis tylny, co spowodowało wzrost masy własnej. Wyposażono go w zamontowany centralnie z tyłu układ napędowy składający się z silnika Cummins ISBe4 250B o pojemności 5,9 dm³ i mocy 250 KM oraz automatycznej skrzyni biegów Voith Diwa 854.5 bądź ZF 6HP-504. Silnik ten standardowo spełnia normę Euro 4 w technologii SCR, wymaga więc płynu AdBlue. Szkielet nadwozia wykonano ze stali nierdzewnej, zaś poszycie ścian bocznych ze stali nierdzewnej i paneli aluminiowych. Dach oraz ściany przednią i tylną wykonano z tworzywa sztucznego. Aby odciążyć tylną oś zbiornik paliwa o pojemności 165 dm³ umieszczono za przednimi drzwiami, zaś zbiornik na płyn AdBlue o pojemności 40 dm³ znajduje się pomiędzy przednim nadkolem a drzwiami środkowymi.

Polecane posty