Cieszyn: Nowy Solaris w ZGK

Tradycją stały się coroczne zakupy autobusów w Zakładzie Gospodarki Komunalnej w Cieszynie. Po dwuletniej przerwie, ponownie postawiono na polską markę – Solaris i 10-metrowy model Urbino. Tym samym po pięciu latach przerwy do Zakładu ponownie trafi nowy, niskopodłogowy produkt z Bolechowa. Autobus wyposażony został w ekologiczny 6,7-litrowy silnik Cummins o mocy 209 kW (284KM), spełniający najwyższą normę emisji spalin – Euro 6, który będzie współpracował z automatyczną, 4-biegową skrzynią biegów Voith DIWA 854.6. Jamnik pod choinkę Standardowo ZGK zamówiło nadwozie z drzwiami w układzie 1-2-0. Wentylację przestrzeni pasażerskiej będzie regulowana za pomocą przesuwnych okien bocznych rozmieszczonych równomiernie po obu stronach nadwozia oraz dwóch elektrycznych szyberdachów. W chłodniejsze dni ogrzewanie zapewniać będą grzejniki konwektorowe oraz 2-stopniowe dmuchawy. Oprócz tego za bezpieczeństwo podróżnych w trudniejszych warunkach będą czuwać systemy ABS, EBS i ASR, które producent oferuje standardowo w tego typu autobusach. Dostawę pojazdu przewidziano na drugą połowę przyszłego miesiąca. Jelcz na przedzie W dotychczasowym taborze ZGK nadal przeważają pojazdy spod znaku Jelcza, ponieważ przewoźnik posiada aż 13 sztuk, w tym 5 szt .stanowią Jelcze M125M, 6 szt. – M101I, 2 szt. – M121I. Oprócz tego w parku taborowym w ciągłej eksploatacji znajdują się dwa minibusy – Autosan H7-20 „Solina”. Po jednej sztuce Solaris Urbino 10 (dostarczony w 2009 roku), używany Solaris Urbino 12LE – zakupiony w 2013 roku (pierwotnego pochodzenia z Norwegii, wyprodukowany w 2007 roku) oraz SOR BN 8,5 – który został wyleasingowany. Realizowana odnowa taboru pozwoliła na wycofanie wysokopodłogowych autobusów z eksploatacji, w związku z tym ZGK nie posiada ani jednego autobusu nieprzystosowanego do przewozu osób niepełnosprawnych.

ZGK_cieszyn-1 ZGK_cieszyn-2

Źródło: http://www.infobus.pl/cieszyn-ponownie-stawia-na-solarisa_more_79513.html

Polecane posty