Bielsko-Biała: Podsumowanie sezonu BBbike 2016

By on 02/11/2016 in Rower

W nocy z poniedziałku na wtorek rozpoczęła się przerwa zimowa Systemu Bezobsługowych Wypożyczalni Rowerów w Bielsku-Białej. Rowery są systematycznie zabierane ze stacji już od poniedziałku. Jest to więc dobra okazja do podsumowania działalności BBbike w 2016 roku. Przypomnijmy, że sezon 2016 rozpoczął się 1 kwietnia. Od tego dnia ilość nowych przystąpień do systemu BBbike stopniowo rosła i na koniec października 2016 wynosi niemal 3,5 tys. użytkowników.

BBbike

W tej liczbie prawie 25% rejestracji przypadło na rok 2016:
– w kwietniu do systemu przystąpiło około 200 użytkowników;
– w maju, czerwcu i lipcu dokonano po 150 rejestracji miesięcznie;
– w sierpniu zanotowano 100 rejestracji;
– we wrześniu i październiku do systemu zapisało się w sumie 100 użytkowników.

Rowery były wypożyczane niemal 20 tys. razy. Miesięczna średnia liczba wypożyczeń wyniosła około 2,7 tys.:
– kwiecień – 2500 wypożyczeń;
– maj – 3100 wypożyczeń;
– czerwiec – 3500 wypożyczeń;
– lipiec – 3100 wypożyczeń;
– sierpień – 2800 wypożyczeń;
– wrzesień – 2500 wypożyczeń;
– październik – 1200 wypożyczeń.

Najpopularniejszymi stacjami były:
– plac Ratuszowy; plac Mickiewicza; Łagodna/Złote Łany w zakresie wypożyczeń. Na każdej z tych stacji zarejestrowano około 2 tys. wypożyczeń;
– plac Ratuszowy i plac Mickiewicza i plac św. Mikołaja to najpopularniejsze stacje zwrotów – około 3 tys. zwrotów na każdej z nich.

Najpopularniejsze trasy to:
– Starostwo Powiatowe – Dworzec PKS (700 przejazdów),
– Łagodna/Złote Łany – plac Ratuszowy (700 przejazdów),
– plac Ratuszowy – plac Mickiewicza (600 przejazdów),
– plac Mickiewicza – plac Ratuszowy (600 przejazdów).

Dane statystyczne stanowią potwierdzenie obserwacji serwisantów systemu – stacje umiejscowione na wzniesieniach są popularne jako miejsca wypożyczeń w celu zjazdu w kierunku stacji położonych niżej, zwłaszcza zlokalizowanych w okolicach śródmieścia. Konsultanci infolinii podkreślali, że użytkownicy, wykazując duże zaangażowanie reagowali na zauważone problemy, wnosili uwagi i zgłaszali sytuacje problemowe.

Top