Czechowice-Dziedzice: Testy Volvo 9700 Hybrid

Od 2 do 8 października po czechowickich ulicach będzie kursował hybrydowy autobus marki Volvo. To już kolejne testy pojazdu hybrydowego, wcześniej w maju 2013 roku pasażerów woził hybrydowy Solaris. 

Technologia hybrydowa to optymalne rozwiązanie dla komunikacji miejskiej, wnoszące ogromny wkład w ochronę środowiska. Napęd hybrydowy doskonale spisuje się w pojazdach zmuszonych do nieustannego zatrzymywania się i ruszania i dlatego stanowi idealne rozwiązanie dla autobusów miejskich, poruszających się w intensywnym ruchu drogowym.

Jako równoległa hybryda, pojazd może być napędzany niezależnie silnikiem elektrycznym lub silnikiem diesla, albo obydwoma silnikami w tym samym czasie. Energia wytwarzana podczas hamowania jest magazynowana w akumulatorze, a następnie wykorzystywana do produkcji energii dla silnika elektrycznego, co w znaczny sposób zmniejsza zużycie paliwa.

Ogromną zaletą technologii hybrydowej Volvo jest fakt, iż silnik diesla wyłącza się automatycznie na przystankach autobusowych i światłach, a pojazd zasilany jest bezgłośnie i bez spalin energią elektryczną. Autobus rusza również jedynie przy pomocy silnika elektrycznego, a po osiągnięciu prędkości 15-20 km/h automatycznie przełącza się na silnik diesla.

To wyjątkowo korzystne rozwiązanie dla środowiska miejskiego, które powoduje, że pasażerowie, przechodnie oraz inni użytkownicy drogi są w dużo mniejszym stopniu narażeni na hałas i wdychanie spalin. Najnowsza generacja modeli hybrydowych – Volvo 7900 Hybrid zużywa do 39% mniej paliwa i w odpowiednio mniejszym stopniu oddziałuje na klimat niż analogiczne autobusy diesla, a przy tym emituje o połowę mniej tlenku azotu i cząstek stałych.
Fakty o Volvo 7900 Hybrid Euro 6

• Spalanie paliwa niższe aż o 39% w porównaniu z analogicznym autobusem z napędem diesla.
• Emisje spalin niższe o 40-50%.
• Cicha eksploatacja bez produkcji spalin na przystankach.
• Pojazd zasilany elektrycznie/olejem napędowym lub biodieslem.
• Wyposażony w silnik elektryczny, akumulatory i mały silnik diesla.
• Silnik diesla spełnia nowe normy europejskie Euro 6 dotyczące emisji.
• System napędowy to hybryda równoległa, co oznacza, że silnik diesla i silnik elektryczny mogą być wykorzystywane niezależnie od siebie.
• Akumulatory są ładowane energią generowaną podczas hamowania pojazdu.
• Silnik elektryczny jest wykorzystywany głównie do przyśpieszania od zera do 15-20 km/h.
• Sprzedaż elektrycznych autobusów hybrydowych Volvo przekroczyła już 1350

Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć.

[nggallery id=23]

Polecane posty