Czechowice-Dziedzice: PKM ogłasza przetarg na hybrydy

Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Czechowicach-Dziedzicach Sp. z o.o. ogłosiło przetarg na zakup trzech autobusów 12-metrowych z napędem hybrydowym. Pojazdy muszą być napędzane silnikiem spalinowym i silnikiem/silnikami elektrycznym/elektrycznymi w równoległym, szeregowym lub szeregowo-równoległym systemie hybrydowym. Silniki napędu hybrydowego mogą pracować w zależności od potrzeb, na przemian lub jednocześnie. Zamontowany w autobusie napęd hybrydowy, musi umożliwiać trakcje jazdy podobną do trakcji autobusu wyposażonego w klasyczny układ napędowy diesla. Autobusy muszą być produkowane seryjnie, tj. znajdować się w bieżącej ofercie sprzedaży oraz być uprzednio dostarczone w podobnej kompletacji w innym zamówieniu, w co najmniej 1 egzemplarzu.

Pojazdy muszą być wyposażone w czterosuwowy, rzędowy, 4 lub 6-cylindrowy z zapłonem samoczynnym, chłodzony cieczą, wysokoprężny z bezpośrednim wtryskiem paliwa, spełniający normę emisji spalin min. EURO 6 o pojemności skokowej maks. 9 dm3, mocy silnika: min. 150 kW (netto maks. 210 kW). Ponadto Zamawiający wymaga, aby silnik był umiejscowiony wzdłużnie z tyłu pojazdu w zabudowie wieżowej. Autobusy muszą mieć długość 11500 – 12500 mm. Całkowita wysokość pojazdu wraz z zamontowanymi urządzeniami nie może przekroczyć 3400 mm, natomiast łączna liczba miejsc: min. 75 miejsc ogółem (25 pełnowymiarowych miejsc siedzących w tym min. 8 dostępnych z poziomu niskiej podłogi). Pojazdy muszą posiadać trzy pary drzwi w układzie 2-2-2, jedno miejsce na wózek inwalidzki oraz jedno na wózek dziecięcy.

34_2016_06_07-3

Ponadto Zamawiający wymaga, aby we wnętrzu pojazdu zostały zamontowane poręcze pionowe wyposażone w punkty świetlne w technologii LED. Na środkowym podeście na ścianie bocznej musi zostać zamontowane tapicerowane oparcie dla pasażerów stojących. Podobnie jak w przetargu na diesle pojawił się wymóg zastosowania w pojazdach przesuwnych okien. Muszą one stanowić 70% okien na każdej stronie pojazdu. Wyposażenie pojazdów obejmuje również całopojazdową klimatyzację, wentylację, elektroniczne tablice kierunkowe, system zapowiadania przystanków, system zliczania potoków pasażerskich, kasowniki, a także router do bezprzewodowego internetu. Podobnie jak w poprzednim przetargu PKM wymaga dużej, szerokiej tylnej tablicy kierunkowej, która oprócz nr linii będzie wyświetlała również przystanek docelowy. We wnętrzu pojazdu zamontowany zostanie ekran LCD o minimalnej przekątnej 22″. Wszystkie pojazdy mają być wyposażone również w system blokady alkoholowej. Wszystkie pojazdy muszą być wyposażone w 8 kamer monitoringu wizyjnego: monitoring całej przestrzeni pasażerskiej pojazdu 3 kamery, monitoring stanowiska kierowcy wraz z pierwszymi drzwiami 1 kamera, monitoring lewej zewnętrznej strony autobusu 1 kamera, monitoring prawej zewnętrznej strony obejmująca wszystkie drzwi pasażerskie 1 kamera, monitoring strefy znajdującej się bezpośrednio przed pojazdem obejmującej obszar na odległość co najmniej 15 metrów przed czołem pojazdu 1 kamera, monitoring strefy za pojazdem 1 kamera – dodatkowo spełniająca rolę kamery cofania.

Termin realizacji zamówienia określono na 180 dni od daty podpisania umowy dla pierwszych dwóch autobusów i 240 dni dla trzeciego. Ale, jak wspomnieliśmy wcześniej, punktowane jest skrócenie tego terminu, jeśli wszystkie zostaną dostarczone w ciągu 180 dni (3 pkt.), w ciągu 135 dni (4 pkt.), a najlepiej w ciągu 90 dni (5 pkt.). Oferty można składać do 4 sierpnia do godz. 10:00. Otwarcie ofert nastąpi o godz. 10:30.

Polecane posty