Bielsko-Biała: Przetarg na 26 autobusów CNG

Wystartował przetarg na dostawę 26 gazowych autobusów klasy MAXI dla PKS Bielsko-Biała. Przewoźnik chce zakupić pojazdy niskopodłogowe (bez stopni poprzecznych miedzy pierwszymi i drugimi drzwiami), które pomieszczą minimum 80 osób, w tym 30 na miejscach siedzących, o długości całkowitej 11 – 13 m, szerokości 2,5 – 2,65 m i wysokości 3 – 3,5 m.

Sercem pojazdu ma być silnik o pojemności 7-10,6 l, o min. mocy 220 kW i min. 1200 Nm maksymalnego momentu obrotowego, zblokowany z automatyczną skrzynią biegów. W pojazdach zainstalowany zostanie system detekcji i gaszenia komory silnika.

Autobusy muszą spełniać normę emisji spalin Euro 6 – mogą być dwudrzwiowe (w układzie 2-2-0) choć preferowane są pojazdy trzydrzwiowe. Wnętrze musi być klimatyzowane, z rozdzieloną funkcją nawiewu na kabinę kierowcy i przestrzeń pasażerską. Pojazdy mają być objęte dwuletnią gwarancją całopojazdową oraz pięcioletnią na powłoki lakiernicze, trwałość poszyć i konstrukcji nadwozia.

Do dyspozycji pasażerów udostępnione zostaną ładowarki USB. Nie zabraknie także systemu monitoringu oraz systemu informacji pasażerskiej, na który mają się składać trzy tablice kierunkowe (diody w kolorze białym!) oraz dwie tablice LED (boczna dla niedowidzących oraz przednia brygadówka). W środku znajdą się dwa monitory LCD o przekątnej min. 21,5″ do prezentacji informacji liniowej obowiązkowo wyposażone w system zapowiedzi głosowej.

Nowe autobusy mają trafić do Bielska-Białej w dwóch transzach. Pierwszą przewidziano w ciągu 11 miesięcy od podpisania umowy (13 autobusów), drugą w ciągu 17 miesięcy (również 13 autobusów).

W przetargu decydująca będzie cena (85%), 10% punktów będzie można uzyskać za jak najniższe zużycie paliwa, a 5% za pojemność skokową silnika.

Oferty można składać do 28 maja.

 

Polecane posty