Bielsko-Biała: Powstanie nowa ścieżka Enduro

Wydział Gospodarki Miejskiej Urzędu Miejskiego ogłosił przetarg na budowę najnowszej ścieżki rowerowej w bielskim kompleksie Górskich ścieżek rowerowych Enduro Trails, która będzie wiodła z górnej stacji kolei gondolowej na Szyndzielni do schroniska na Koziej Górze. Będzie to trasa typu Flow biegnąca na terenie PGL LP Nadleśnictwo Bielsko oraz Lasu Komunalnego. Będzie miała 6,5 km długości, szerokość od 1 do 1,5 m, a średni spadek około 6-8 proc. Jej nawierzchnia będzie odwodniona, utwardzona, wyrównana, wysypana kruszywem. Wykonawca będzie też zobowiązany do jej oznakowania, oznakowania nazw szlaków, dróg dojazdowych, skrzyżowań, kierunku poruszani się.

Tak jak na pozostałych trasach, oznakowane zostaną większe trudności terenowe lub elementy potencjalnie niebezpieczne. Na końcu ścieżki pojawi się tablica z mapą dojazdu do najbliższej innej ścieżki, parkingu lub przystanku. Wykonawca będzie też musiał wymienić kilka starych tablic, a skrzyżowania z trasami pieszymi i drogami leśnymi oznakować i odgrodzić barierami. Na wykonanie ścieżki, będzie miał 16 tygodni od zawarcia umowy.

Przypomnijmy, że kompleks Enduro Trails powstał z inicjatywy miłośników jazdy rowerowej w górach. Projekt budowy ścieżek rowerowych został ostatecznie zgłoszony do budżetu obywatelskiego. W latach 2015-17 w ramach tego budżetu Wydział Gospodarki Miejskiej Urzędu Miejskiego zrealizował budowę kompleksu górskich ścieżek rowerowych na zboczach Koziej Góry, Szyndzielni, Dębowca i Cybernioka. Wytyczono w sumie 11 górskich ścieżek (ścieżki te są jednokierunkowe, 10 zjazdowych i jedna podjazdowa) o czterech stopniach trudności, o łącznej długości 25,5 km. Ścieżki powstawały etapowo. W pierwszym roku otwarto cztery ścieżki, o łącznej długości 9,1 km, o czterech różnych stopniach trudności: Stefankę, Twistera, Starego Zielonego oraz DH+.

W 2017 roku otwarto siedem kolejnych tras o łącznej długości 11,3 km i czterech różnych stopniach trudności. Są to: Cyganka, Cygan, Kamieniołom, Gondola, Dębowiec i Dziabar oraz podjazd Daglezjowy. Trasy cieszą się wielką popularnością i okazały się inwestycją przyciągającą wielu gości, a miejscowym rowerzystom dają okazję do uprawiania tego sportu bez potrzeby dalekich wyjazdów, dlatego też władze miasta zdecydowały, by dokończyć projekt już ze środków budżetowych.

Źródło: Magazyn Samorządowy w Bielsku-Białej


enduro-1

Polecane posty